Asam Garam Kehidupan: Sekuali nasi goreng, sedulang ayam masak merah.

Nuffnang

Pages

2 Jun 2016

Sekuali nasi goreng, sedulang ayam masak merah.

Tu dia, kalo tak kenyang gak tak taula korang, cukuplah tu kan, tak cukup kang makanlah biskut, roti yang ada tuh, tak pun petang kang, in shaa Allah ibu bawak balik jajan lagi, yang semalam dah habis sekali serbu je, hai lah anak-anak..

Kang jangan lupa, suruh Umar Zikri solat zohor dan asar yea.
Sekuali nasi goreng, korang jangan
tengok kuali tuh, tengok nasi goreng
tu ajeh😂😂
Ayam masak merah camni kegemaran
anak-anak, tak payah panggil, semua datang
menadah pinggan. Semalam si kakak goreng
telur mata kobau untuk mskan tengahari..
si abang besar tu sampai tak makan tengahari,
dia tu memilih sikit makannya.

18 comments:

  1. pertama mata saya nampak kuali tu hahaha...sejibik rupa kuali saya hahaha...tu tanda rajin masak tu kak imah. sedap nampak nasi goreng tu, kalau dekat saya dah hulur pinggan dah, maklum sekarang ni saya memang malas nak memasak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owg kata jgn golak, golak gak, hiii..mama yan ni nak kono nih.
      Tu sebenarnya kuali arwah mak, byk jasa dah tu.

      Delete
  2. kuali tu ..hahaha....itu tandanya kuali dah banyak jasa, dah lama digunakan..

    ayam masak merah macam tu saya pun suka :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu DZ, byk jasa kuali arwah mak tuh, dia dok buat tempeyek jual org tempah bila nk raya.
      Mehla dtg umh, akk jamu ayam masak merah, hehe..

      Delete
  3. Hmm... memang tak sampai petang dah langsai ni Azi.
    Sekuali dan seperiuk pun kalau kena ulang-ulang licin juga jadinya:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi, betul tu kak, tambah lagi kalo masak benda yg dorang suka makan

      Delete
    2. Hihi, betul tu kak, tambah lagi kalo masak benda yg dorang suka makan

      Delete
  4. Suka lah umar mak bawak balik jajan lagi..

    Kak, nanti balik trg boleh la jumpa..nak datang raya pun boleh..

    ReplyDelete
  5. Biasalah budak baik sorang tuh.

    Hii, dah ada green light tu, in shaa Allah yaya, kalo ada rezeki nk sgt jumpa kengkawan blogger nih

    ReplyDelete
  6. Amboi mak sekuali nasi goreng...cuti sek,duk rmh lapor memanjang..cukup ke tu....ayam tu sure berebut punya.....sng tolor pun sodapppp..

    ReplyDelete
  7. Amboi mak sekuali nasi goreng...cuti sek,duk rmh lapor memanjang..cukup ke tu....ayam tu sure berebut punya.....sng tolor pun sodapppp..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entahla mak, harus tak cukup tu, tambah lagi, asyik lapo je perut tu.
      Nak masak byk pun tggu sabtu ahad, pastu isnin dh nk puasa😃

      Delete
    2. Entahla mak, harus tak cukup tu, tambah lagi, asyik lapo je perut tu.
      Nak masak byk pun tggu sabtu ahad, pastu isnin dh nk puasa😃

      Delete
  8. Nampak sangat kuali turun temurun tu haha..senangkan anak-anak tak yah panggil saya pun rasa faiqvtu tak yah panggil kut hehe.. anak lelaki makan kuat sama kut perempuan main komen ja saya ni hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, kuali antik tu. Tskpe saya pakai, mak saya dpt pahala😃
      Faiq pun kena panggil nk mkn ye, hihi..fadya dah pandai komen ke?

      Delete
    2. Haha, kuali antik tu. Tskpe saya pakai, mak saya dpt pahala😃
      Faiq pun kena panggil nk mkn ye, hihi..fadya dah pandai komen ke?

      Delete
  9. Tertengok jugak kuali tu kak azimah. Hihi. Tak kisahlah, kalau siqah pun akan guna kuali yang kita suka. Hihi.
    Sedap kombinasi nasi goreng dan ayam masak merah tu :)

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign