Asam Garam Kehidupan: Alahai, isk..isk..

Nuffnang

Pages

19 Jul 2016

Alahai, isk..isk..

Ni dah kali ketiga. Menangeh abah. Tapi tak boleh nak kata apa.
Ni tengahari semalam punya kes. Dah banyak kali
pesan, bila bukak spek tu letak atas meja, tak digombe eh. Letak gak atas lantai. Dia sendiri terpijak sebab dah tak tahan nak ke tandas, kali
kedua tu dibawak baring, habis bengkok, yang kali pertama tu, tak silap dia terpijak juga. Membebel-bebel abah, yelah sekali betulkan dah berapa. Tak betulkan camano gayo eh, tak boleh belajar deh, tak nampak.
Tinggal abang tengah je yang tak pakai spek.
Umar Zikri ni saya perasan dari umur dua tahun
dah lain macam masa dia tengok tv. Kakak Nadhrah elok, pandai jaga spek dia, tak patah, tak bengkok.
Demi anak-ana yang mesti belajar, untuk menjadikan korang manusia, ibubapa sanggup berkorban apa saja. Biar poket berlubang setiap bulan, tak mengapa. Semoga korang tau menghargai jasa ibubapa suatu hari nanti. Jangan sisihkan kami. 


Doa ibu sepanjang masa selagi hayat dikandung badan. Semoga korang jadi anak soleh dan solehah yang sentiasa mendahulukan Allah dan Rasul dan membahagiakan kami dengan akhlak mulia. Aminn.

9 comments:

  1. jangan kata umar zikri, acik ni pun dah 3 spek patah tau..semalam baru buat yang baru..huhuhu nangis pak hencik bayor, ate nak buat camno spek tu guna untuk drive kalau tak susah juga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ish, ish,ish acik yan..bole kawan ngn Umar Zikri

      Delete
    2. Ish, ish,ish acik yan..bole kawan ngn Umar Zikri

      Delete
  2. keperluan penting tu nor mesti adakan juga...adat yg berspec gtulh kdg patah bingkai, cermin bergaris main kos menggantinya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya kak PI, nak tak nak kena buat jugak, walaupun risiko patah tu tetap ada, huhu..

      Delete
  3. Ingat jgn buat lagi. Kesian en abe tu. Kalau buat lagi juga bayar sendiri hihi... Agaknya macam keturunan kan kalau mak-ayah rabun anak-anak pun rabun ye Azi. Kakak dulu dah jaga anak-anak dari sejak mengandung tapi masuk aje usia 8-9 tahun dah rabun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak, saya make sure bebudak ni mkn carot bebanyak, jgn tgk tv dekat2, tapi..huhu..rabun jugak.

      Delete
  4. alahai, nak buat macam mana terpaksa jugalah abahnya mengganti ye kak. Lepas ni kena peringat selalu lah kat umar ni.

    ReplyDelete
  5. Aminnnn atas doanya mak. Moga anak anak kita akan meletakkan Allah dan Rasulnya ditangga yg teratas.

    Entahlah budak budak sekarang ni... Ambik mudah jer. Sama jer mvm anak aku. Mereka ni tak merasa susah payahnya nak keluarkan duit kot mak....tu yg ambik mudah jer tu

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign