Asam Garam Kehidupan: Khabar dukakah....?

Nuffnang

Pages

27 Jul 2016

Khabar dukakah....?

Dalam seminggu ni mata kiri sebelah atas asyik berkedip. Buat hatiku jadi resah. Petanda duka lagikah? Lima tahun sudah sewaktu mata kiri sebelah atas asyik berkedip kuat, dua minggu kemudian memang aku menerima khabar yang teramat duka...pemergian arwah ma. 

Kali ini...siapa? Siapa antara insan kesayanganku yang akan pergi meninggalkan aku...?

Kenapa percaya? Entahlah. Tapi memang selalu terjadi, bila mata kiri berkedip aku akan menangis, bila mata kanan berkedip, in shaa Allah tak lama selepasnya aku akan bertemu seseorang yang akan membuatkan aku gembira.

Mungkin tanda-tanda begini begini Allah beri supaya aku lebih bersedia.

7 comments:

  1. Ada insan terpilih Allah berikan kelebihan itu tak boleh dipertikaikan. Semoga kalau khabar duka mampu bersabar kalau yg baik alhamdulillah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, kali ini saya harap saya lebih bersedia, istigfar sebanyak2nya.

      Delete
  2. isyarat tubuh tu nor..kak pun selalu rasa gitu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Antara lainnya, kalo gatal tapak tangan kanan, tanda nak dpt duit😃

      Delete
    2. Antara lainnya, kalo gatal tapak tangan kanan, tanda nak dpt duit😃

      Delete
  3. Semoga dipermudahkan buat akak dan kelaurga dan dijauhkan dari sebarang takdir yang buruk-buruk insyaallah. Amin

    ReplyDelete
  4. Kebetulan tu mak...Janganlah ko ngengada nak percaya sangat. BIla kita terlampau percaya, sudahnya jadi betul....baiklah ko buat tak tau. Boleh tak kp jangan kaitkan dengan benda benda yg sedih mak...kang aku pulak yg sedih kang

    ReplyDelete

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign