Asam Garam Kehidupan: Aksi comel budak 3 tahun solat.

Nuffnang

Pages

3 Aug 2016

Aksi comel budak 3 tahun solat.

Haaa, tengok tu, budak 3 tahun pun dah kena solat. Hihi..Sebenarnya parent yang hantar anak kat tempat kami suka sangat bila kami ceritakan yang anak-anak mereka akan dilatih bersolat, biarpun mereka belum pandai nak ikut perlakuan solat dengan sempurna. Tengokla tu, sempat pegang mainan, sempat borak, pandang kawan. Tapi at least kami nak biasakan anak-anak ni dengan solat.  Dalam main-main pun in shaa Allah diorang dapat menghafal bacaan-bacaan dalam solat.

Menjadi tanggungjawab kami di tadika melatih anak-anak ni bersolat. Saya selalu tekankan kepada mereka..." walau kita buat baik banyak-banyak pun,bagi sedekah, tolong orang, tolong mak ayah, tapi kalau kita tak solat, kat mana tempat kita?"
Dan sangat menjadi harapan kami agar ibubapa mereka menyambung tanggungjawab ini di rumah..agar anak-anak kita iatiqomah bersolat sehingga bila-bila...
Bromm, brommm..sempat main car tu ha.
Ni buat apa ni...brommm, ah...ikut je lah..
La, mana leh main car masa solat..
O yeke, saya tak tau ar..
Ya, takleh main, tengok caye sholat tak main pun..
Okla, nanti saya tak main dah..

Hihi...ini agaknya yang dibualkan budak berdua ni. Takpe..pelan-pelan, caye baru 3 taunla.

11 comments:

  1. ibu_suri bebaru ni belikan telekung untuk cucunya yang baru 4 tahun.

    beriya iya sangat cucu tu nak telekung selepas melihat ibu_suri bersolat.

    baru lepas belajar solat di tadika. teruja la tu...

    ReplyDelete
  2. SUKA SANGAT TENGOK ANAK2 KECIL NI BERSOLAT DIDIKAN YG DITERAPKAN DARI AWAL USIA MELEKKAT KEJAP TU

    ReplyDelete
  3. Besar pahala ko mak.... Didikan yg ko ajo tu ko dapat tepiasnya. Untungnyaaa lahai... Tetiba nak bukak Tadika. hihi

    ReplyDelete
  4. ala comel2nya..bagus kecik2 dah dajar ..biar sebati

    ReplyDelete
  5. Hihi comel je budak2 solat. Anak saya pun dah saya ajar sikit tp yg byknya mengacau emaknya solat aje.

    ReplyDelete
  6. bagus sebenarnya ajar anak2 dari kecil bersolatkan, ditaska anak2 saya pun sudah diajar solat dari awal

    ReplyDelete
  7. Inilah dikatakan melentur buluh dari rebungnya Azi
    Sebenarnya bila dah boleh bercakap dah boleh didik. Apa lagi ingatan mereka ni mudah tangkap, masa inilah asak dgn bacaan solat cepat aje dia ingat dan ikut.

    Main tu tak ada masalah pada kakak:) Biasalah budak kan.

    ReplyDelete
  8. Alaa comel.. biar ajar dari awal kan.. Salam kenal.. Jue dah follow #142

    http://www.mamajue.com/

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum,
    alololo tomeyyynyaaa!

    ReplyDelete
  10. Comey sungguh diorang tu. Mudah2an jadi anak soleh da solehah. Untung nyer sis...berpeluang berbuat bakti sebegini

    ReplyDelete
  11. Comey sungguh diorang tu. Mudah2an jadi anak soleh da solehah. Untung nyer sis...berpeluang berbuat bakti sebegini

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign