Asam Garam Kehidupan: Kalau bukan kerana....

Nuffnang

Pages

3 Aug 2016

Kalau bukan kerana....

"Seandainya bukan kerana orang-orang tua yang sudah bongkok, pemuda-pemuda yang khusyuk, anak-anak yang masih menyusu, binatang-binatang yang gemuk, nescaya aku jadikan langit itu dari besi, bumi menjadi rata dan tanah menjadi pasir. Nescaya tidak Aku turunkan setitis hujan pun kepadamu dan tidak Aku tumbuhkan satu benih pun tumbuhan di bumi dan Aku tumpahkan sehebat-hebat azab ke atasmu."
                           Hadis Qudsi.
                           
Beruntungnya menjadi pemuda yang mencari perhatian Allah, yang hatinya lekat di masjid kerana janji Allah pemuda begini yang akan mendapat payungan di Mahsyar kelak...mari kita rasakan kesyukuran itu di dalam hati kita kerana kita hanya menumpang rahmat orang-orang tua, pemuda-pemuda yang soleh, anak-anak yang masih suci dari dosa dan...rupanya kita juga hanya menumpang rahmat binatang-binatang peliharaan kita...ya Allah....

(Abaikan bangla yang tak bersalah tu yek, dia hanya pegang helmet 'aneh' tu sbb saya yang suruh, saya nak amik gambar helmet tu je)

9 comments:

  1. Benar seandaikan tiada doa-doa mereka yg soleh entah apalah jadi bumi Allah ini termasuklah M'sia negaraku tercinta. Menumpang doa mereka itulah...

    ReplyDelete
  2. Apapun, dunia hanya kediaman sementara...

    ReplyDelete
  3. DIKALANGAN KITA MSH ADA INSAN YG SOLEH DIKASEHI ALLAH DEMI KEUJUDAN DUNIA..IZIN KAK COPY HADIS QUDSI TU YA...TKSH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok kak, bole je utk manfaat bersama

      Delete
    2. Ok kak, bole je utk manfaat bersama

      Delete
  4. perkongsian yang baik kak...ya kita menumpang rahmat mereka

    ReplyDelete
  5. Sedihlah pulak weyh.....
    Ampunkan dosaku Ya Allah.....
    Mana ko jumpa helmet tu mak....mmg uniklah....mesti gila gila org empunya helmet tu kan

    ReplyDelete
  6. kita sangat perlukan doa dari orang2 yang soleh ni kn kak

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign