Asam Garam Kehidupan: Pasrah..

Nuffnang

Pages

25 Aug 2016

Pasrah..

Bila aku bergelar sekujur mayat
📆📆
Tidak ada apa lagi yang mampu kulakukan.
Jika aku terbujur di depan bilik air sekalipun
Di tepi jalan..
Di dalam longkang..
Aku tidak mampu berganjak walau sehasta pun..
Apalagi untuk membersihkan sekujur tubuhku..
Aku hanya mengharapkan ehsan situkang mandi jenazah..
Aibku pun tak mampu kututup..
Dikasari pun tak mampu kubantah..
Menggerakkan hujung jari, hujung bibir pun tidak mungkin lagi..
Kurelakan sahaja..
Bila selesai berpakaian akhir..
Mereka mahu segera menghantarku pergi..
Tidak ada ruang lagi untuk aku tinggal walau seketika..
Walau di stor paling belakang..
Walau saat hidupku aku bisa apa saja..
🏄🏇🚵🏊💰💰
Sofa empuk, makan enak, kereta mewah.
🍹🍰,🚗🚗
Dan mereka yang menyayangiku..
Mereka yang menyanjungku..
Saat aku bergelar sekujur mayat..
Tiada lagi tempatku di sisi mereka..
Kesedihan mereka hanya seketika..
Hanya suatu tempat yang sudi menerimaku..
Menutup sekujur tubuhku..
Dalam terpaksa aku tinggal di situ..
Tiada bantal atau tilam empuk lagi..
Yang menemaniku hanya ulat-ulat
🐛🐛🐛
Memamah sekujur tubuhku..
Tinggallah aku di situ..
Menunggu hadiah dari mereka yang kutinggalkan..
Itupun..
Jika mereka masih mengingatiku.
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂.

9 comments:

  1. Udah kenapa mak ko ni.....Baru aku nak ceria sikit hari ni, sudah seram jadinya weyh huhu.....
    Yelah mak, bila kita dah mati nanti mmg kena pasrah ajelah, nak buat mcm mana dah tak terdayakan masa tu

    ReplyDelete
  2. aduh kak azi, seriau pulak baca bait-bait kata tu..
    semoga kematian kita dalam husnul-khotimah ye kak, insyaallah.

    ReplyDelete
  3. bercerita bab kematian ni, ntah le..kita tak tau bila dijemputNya

    ReplyDelete
  4. Pasti...
    Mati itu pasti
    Bila dn dimna kita tak tau
    Rahsia Allah

    ReplyDelete
  5. Mati itu pastikan kak, kita perlu bersedia

    ReplyDelete
  6. mati itu pasti, sedih la pulak

    ReplyDelete
  7. peringatan yang baik kak....semoga dipermudahkan urusan kita waktu itu

    ReplyDelete
  8. peringatan yang baik kak....semoga dipermudahkan urusan kita waktu itu

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign