Asam Garam Kehidupan: Sampai bila.....

Nuffnang

Pages

10 Aug 2016

Sampai bila.....

Firman Allah Tabaraka Wa Taala yang bermaksud:

" Sepatutnya kamu mengadu kepadaKu kerana tidak ada yang sepertiKu yang boleh memperkenankannya. Dan sampai bila kamu hendak mengkufuri nikmatKu sedangkan Aku tidaklah bersikap zalim kepada hambaKu dan sampai bilakah kamu tidak mengendahkan kitabKu sedangkan Aku tidak memberatkan sesuatu yang tidak terdaya oleh kamu lakukan. Dan sampai bila kamu tidak boleh tenang bersamaKu sedangkan Aku selalu tenang denganmu. Dan sampai bila kamu hendak menentangKu sedangkan pada kamu tidak ada apa-apa. Adakah kamu mempunyai doktor selain dariKu? Tidakkah yang menyembuhkan penyakit kamu itu ubat Ku jua?

Wahai anak Adam, apabila apabila terdapat salah seorang dari kamu makanan yang mencukupi untuk tiga hari tetapi tidak mensyukurinya sesungguhnya dia tidak mengindahkan nikmat Ku, dan siapa yang menghalang dari mengeluarkan zakat hartanya sesungguhnya dia tidak mengindahkan kitab Ku, dan apabila masuk waktu sembahyang dan tidak pula dan tidak pula dia meluangkan masanya untuk sembahyang, sebenarnya dia lalai dari Ku."

( Terjemahan Suhuf Nabi Musa ke 17 )
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

6 comments:

  1. Merenung dalam diri kakak adakah kakak sudah berbuat seperti yg diperkatakan? Takut bila merenung diri yg sangat lalai ini Azi.

    ReplyDelete
  2. bila ditanya, sampai bila...? tak tahu saya nak menjawabnya. Banyak sangat lalainya saya ni. takutnya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akk pun sama, jadi kita saling mengingatkan.

      Delete
  3. Aku hanya insan kerdil yg selalu lupa...huhu

    ReplyDelete
  4. Aku hanya insan kerdil yg selalu lupa...huhu

    ReplyDelete

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign