Asam Garam Kehidupan: Sanah Helwah Nadhrah Hannani.

Nuffnang

Pages

8 Aug 2016

Sanah Helwah Nadhrah Hannani.

Sebenarnya ibu macam malas nak tulis pasal sambutan besday Nadhrah ni. Kecewa..sob..sob
Nadhrah Hannani...genap 12 tahun.
Ibu tak pandai baking, jom ibu
abah belanja makan kat luar.
Tempatnya boleh tahan. Ibu yang ternampak masa nak gi open house rumah sepupu ibu kat Sepang aritu. Kerusi buluh, pondok buluh dengan sinar lampu malap, teruja sungguh nak merasa apa yang spesel di sini.

Masuk je kami disambut pelayan-pelayan indon. Aikss..cuak gak nih. Kedai Indon ke, aku pun dengan tak sayang mulut terus tanya kedai siapa..

" Oo, tokenya Melayu bu, pak. Tu di sana tu.."

Ok.
Kami pun memesan menu. Alaa..western ke. Den ni tokak melayu jati, nasib baik perut tak berapa lapar. Nadhrah, Iman dan Umar Zikri pesan ciken chop. Me and mylaling pesan mee hailam, tu je yang ada selain nasi lemak. Nak makan nasi lemak, cam kolesterol la plak.

Ermmm...padanle kedainya suam-suam kuku je. Cian Nadhrah. Abah pun antara suap tak suap je, ibu pun asyik terkompelin aje depan anak-anak, padahal ibu selalu tarbiah anak-anak jangan hina makanan, nasib baik tak kena pulang paku buah keras dengan anak-anak. Huhu..

Rasanya inilah kunjungan pertama dan terakhir kami.

Takpelah Bie ( panggilan ibu untuk Nadhrah ). In shaa Allah panjang umur ibu, besday Bie tahun depan kita cari tempat yang betul-betul spesel ye. Tak pun ibu masak sendiri nasi ayam ke, mee hoon sup spesel ibu sempena meraikan ulang tahun anak-anak ibu, cam selalu ibu buat.

Semoga Nadhrah Hannani yang kian sunti menjadi anak dara ibu yang solehah, rajin, tak tinggal solat, pandai masak, pandai kemas rumah dan lulus UPSR dengan cemerlang, aminn.

21 comments:

  1. HAPPY BIRTHDAY NADHRAH...MOGA KELAK SBG ANAK SOLEHAH YG MEMBANGGAKAN KELUARGA...CANTIKNYA GADIS SUNTI NOR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminn ya Rabb.
      Trmkasih kak PI.

      Delete
    2. Aminn ya Rabb.
      Trmkasih kak PI.

      Delete
  2. Selamat hari lahir Nadhrah. Semoga menjadi anak yg solehah ye.

    lebih kurang sama birthday anak akak ni dengan Adik, anak KakZakie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminnn..

      Ya, KB...lebih kurang selang setahun je

      Delete
  3. Happy besday Nadhrah.. ohh akak duk beranang.. jue duk kesuma fasa 5 ni jer.. esok baru leh buat tukar cermin.. kedai cermin tu dekat depan kfc tesco.. seberang jalan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh, dekat sgtlah mama jue, akk duk kesuma fasa7, ngajar tadika kt pelangi semenyih 2 tu je..Hihi, berjiran kita kan.

      Delete
  4. Sanah helwah nadhrah
    Takpe janji ibu dn ayah ingat nk sambut..
    Sedih ye lauk tak sdpp..len kali ibu masak...puas hati..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, ibu pun betulan lotih nk masak, selain dari nk meraikan tu, cam serampang dua matalah.

      Delete
  5. Sanah helwah Nadhrah. Sehari setahun lebih muda dari anak auntie ni:)
    Tak kisahlah makan di mana pun janji ada ingatan di situ.
    Anak-anak kakak sejak dah besar-besar ni pun tak pernah ada kek-kek utk birthday. Semua kurang minat dgn kek. Makan ajelah yg lain yg dia suka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah ngn anak2 saya tak suka kek, yelah dah maknya tak pandai, jadi tak buat, jadi tak sukalah, kotnya dpt mak yg pandai mesti ank2nya suka mkn kek, cam anak2 knor cinnamon tu

      Delete
    2. Samalah ngn anak2 saya tak suka kek, yelah dah maknya tak pandai, jadi tak buat, jadi tak sukalah, kotnya dpt mak yg pandai mesti ank2nya suka mkn kek, cam anak2 knor cinnamon tu

      Delete
  6. Hepy Besday Nadhrah, moga jadi anak solehah kebanggaan ibu ayah.
    Betullah mak ...kita kalau nampak gerai mcm cantik je mesti nak try singgah kan....Nasib kurang baiklah ek mak ko hari tu. Tak pe, bila bila boleh pergi tempat lain lagi....balas dendam...hihih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada satu gerai tu bese je, tmptnya cam tersorok sikit, ada sekali singgah baru blk dr kg pas raya baru ni, perghhh...puas hati ko, kenyang mkn smp tak mampu nk habiskan, punya byk dan sedap. Lain kali nk singgah lagi

      Delete
    2. Ada satu gerai tu bese je, tmptnya cam tersorok sikit, ada sekali singgah baru blk dr kg pas raya baru ni, perghhh...puas hati ko, kenyang mkn smp tak mampu nk habiskan, punya byk dan sedap. Lain kali nk singgah lagi

      Delete
  7. Selamat ulantahun kelahiran. Moga dipanjangkan umur dimurahkan rezeki dan dikurniakan ilmu yang berkat. MUdah-mudhaan menajadi anak yang solehah yang sentiasa mendoakan kedua ibubapa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin, amin..atas semua doa yg baik2.

      Delete
    2. Amin, amin..atas semua doa yg baik2.

      Delete
  8. happy birthday nadrah..bapa haribulan besday tu..irda lastweek celebrate ngan in law n mak ayah je besday anak
    .masak simple2.nak.update tp xmenyempat..apapun untie irda doakan agar nadrah jadi anak solehah n membesar dgn sihat dan jadi anak yg ijak disekolah.aminnn

    ReplyDelete
  9. Tulakan, punya frust nonggeng sbb mkn tk cedap smp lupa nk mention bape hb besdaynya..besdaynya 6/8- genap 12 tahun.
    Amin, amin..tq aunti yg comey..( kata nadhrah😉 )

    ReplyDelete
  10. Tulakan, punya frust nonggeng sbb mkn tk cedap smp lupa nk mention bape hb besdaynya..besdaynya 6/8- genap 12 tahun.
    Amin, amin..tq aunti yg comey..( kata nadhrah😉 )

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign