Asam Garam Kehidupan: Si montel menjamah durian.

Nuffnang

Pages

6 Aug 2016

Si montel menjamah durian.

Ermmm...dapnya. Faizul Azim ni anak sedara den dari belah suami. Dia ni paling junior di kalangan sepupu-sepapat yang ada. 14/8 ni genap umurnya setahun. Tengokla aksi makan diyannya tu, selagi tak disuap selagi tu dia menjerit mintak. Air liurnya asyik meleleh nak tumbuh gigi.

Kami berkumpul ipar duai pakat makan durian kat rumah adik ipar kat Langat. Bukan diyan je, ada pulasan, rambutan, cempedak, manggis, langsat....mentereh kato orang nogori. Kalo tak faham apo ko bondo mentereh tu,pilah cari kamus nogori yo.

nangis nak makan diyan juga, orang tak kasi, uwaa, uwaa..
dapat pun
ermm..dapnya
pueh ati den, dapat gak meraso makan diyan.
Hai, nama caye paujul, umur caye catu taun..

7 comments:

  1. wahh..kecik-kecik dah suka durian...hehhe...hubby irda yang dah tua makan durian tu,pening pala..semalam irda pun makan durian kat rumah mak,siap makan dengan pulut..sedapppnya ALLAH je tahu..ni pagi ni nak sambung lagi..irda memang fanatik durian..hehehe

    ReplyDelete
  2. Musim diyan, musim buah2 kg skrg ni irda, kalo lalu kt jln Langat tu, meriah sungguh dgn mcm2 gerai buah. Akk suka sgt buah2 kg ni, kalo diyan kg kan irda, ya Allah sedapnya, durian klon akk tk suka, makan seulas pun dah muak.
    Pulut durian ye? Dapnyaa.

    ReplyDelete
  3. saya taklah teruja sangat dengan durian. ibu_suri selalu minta saya singgah beli tapi saya buat tak tahu.

    saya tak pandai pilih durian yang baik. selalu terkena dengan sipenjual...

    ReplyDelete
  4. Hihiذ IM ni mcm suami saya je, tak suka singgah2 mmbeli tepi jln tu, jadi saya jarang mintak singgah, sbb nnt saya yg merajuk kalo dia tak singgah.

    Tulah ksn tak reti nk pilih durian yg elok.

    ReplyDelete
  5. wah pandai makan durian...comelnya diaa

    ReplyDelete
  6. sedapnya kak tengok si montel tu makan durian..

    ReplyDelete
  7. Dah katanya paling kecik, memang kena bulilah dengan abg kakak sepupu ek mak....Alah mentereh tu mcm membelasahlah ek...tak pun membalun apa yg ado haha...
    Untunglah ko mak, nak makan tak payah nak beli buah buahan tu semua

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign