Asam Garam Kehidupan: Biar betul bebudak nih..bikin seram jer.

Nuffnang

Pages

29 Sep 2016

Biar betul bebudak nih..bikin seram jer.

Nak caye, tak caye..tapi macam nak percaye, tapi tengok muka- mukanya takde menunjukkan keseraman pun. Entahlah bebudak ni haih. Tapi kalo betul camane?? Sebab bebudak ni kata orang boleh nampak. Boleh nampak? Haaaa...cam seram je. Ticernya yang seram...

" Ticer, ada hantu kat atas tu.." bebudak 3 tahun
" Haa..mane? ticer nampak pun."
" Tu, kat atas, tengah panjat-panjat.." bebudak 3 tahun.
" Muka dia camane?"
" Hitam, mata dia merah.." budak 3 tahun.

Aku pun buat eksyen.."auzubillahiminasyaitanirrajim, fuhhh.." aku buat dua, tiga kali.
" Haa, ada hantu lagi tak?"
" Takde dah, dia dah pegi.."

Haaa, tulah dia ceritanya bebudak ni. Tiap-tiap hari ada je bendanya. Yang menggelikan hati, yang menyeramkan, yang menaikkan darah..semua ada. Tapi yang bab hantu ni buat ticer-ticer tak senang duduk dibuatnya.
Budak yang pegang daun tu, umurnya 3 tahun, dialah yang bagitau ada antu..

9 comments:

  1. kita pun meremang kan kalau budak sebut gitu. hahah

    ReplyDelete
  2. Eh betullah Azie, org kata budak belum ada dosa memang kalau Allah nak tunjukkan dia boleh nampak. Tu yg ticer-ticernya seram ye haha...

    ReplyDelete
  3. Adehhh...terus terang sgt adik nih..Mujur la ticer x tunjuk panic pd anak2 ni...Good ticer... =)

    ReplyDelete
  4. Nasib baik siang.. Cuba kalau waktu malam mereka bagitahu nampak hantu. Haaaa sudah.

    ReplyDelete
  5. SERAM PULA NOR...PANDANGAN ANAK2 NI MAMPU TELUS APA YG KITA XKAN PERASAN...SYUKURLAH YG NAMPAK TU XKISAH N XRASA TAKUT.

    ReplyDelete
  6. haha saya yg baca pun meremang bulu roma ni..dah la dok sorg2 kat rumah..

    ReplyDelete
  7. masa ibu_suri mengajar kat tadika dulu pun kes yang sama. ada remaja yang datang tolong kami mengecat tadika melihat makhluk tu membelai punggung bapanya.

    ikut kata maknya, remaja itu memang boleh lihat makhlok halus ni.

    ReplyDelete
  8. Eeiii, betul ke tu, nampak hantu. Cubalah panggil ustaz tgkkan, kak. Kot2 betul.

    ReplyDelete
  9. Hish betul ke ada hantunya tu mak. Macam seram jugak tu yeh. Maklumlah budak budak ni kan hijabnya ada yg terbuka....

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign