Asam Garam Kehidupan: Tomatoku yang pertama.

Nuffnang

Pages

21 Sep 2016

Tomatoku yang pertama.

Bila tak bertanah..tanam dalam pasu..
Dari banyak-banyak yang ku tanam, ni je yang menampakkan hasil. Tanam dalam bulan puasa maren, tak taulah apa yang tak cukup, dah siram, dah baja, mungkin tak cukup belaian dan kasih-sayang kot, yolah...dah tanam takdo lak maso nak poie cakap-cakap, pujuk-pujuk...
Ibaratnya..amalku tak berbuah...ishhh...ya Allah..
Nilah pokok rerama yang katanya mujarab untuk mengubat kanser. Kesian dan terharu perasaan bila tengok suami bersusah-payah ke rumah kawannnya di Sungai Besi semata-mata nak beli pokok ni. 

Hari jumaat ni ada appointment lagi. Perasaan tu bercelaru jugalah, dok pikir itu, ini..hailah..azimah, baru Allah uji sikit, dah keluh-kesah..

4 comments:

  1. Kita ni tak maksum Azie. Setiap ujian sebolehnya nak kita hadapi dgn tabah tapi tetap ada airmata menjadi pengiring. Moga semuanya baik-baik hendaknya.

    Usaha daun rerama itu buat juga.

    Tomato yg mentah tu kalau buat ulam pun sedap - rangup.

    ReplyDelete
  2. subur tomato nor..boleh dibuat gulai tu...apa saja yg Allah jadikan bermnafaat kuta gunakan sbg ubat r rmkanan...jgn abaikannya

    ReplyDelete
  3. Subur rezeki
    Usaha dan doa
    In shaa Allah sembuh

    ReplyDelete
  4. Ko adalah jugak menanam tu mak..... Aku lagilah satu apa benda pun tak do hihi....Ingat nak buat projek menanam jugaklah...

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign