Asam Garam Kehidupan: Air kena catu lagi.

Nuffnang

Pages

6 Oct 2016

Air kena catu lagi.

Baru settle dua, tiga hari, lega.. Masya Allah, tetiba empangan Semenyih tercemar lagi oleh tangan-tangan yang tak bertanggunjawab, sehingga ramai yang menderita, cewahhh..ada gaya pemberita tak?

Ekoran catuan air tersebut, tadika kami pun terlibat juga. Dah dua hari anak-anak tadika tak mandi sampai petang, balik dengan bucuk macam. Yang gawatnya bila anak-anak ni nak membuang, suruh tahan takkan maunya diorang. Jadi terpaksalah minta kerjasama parents bawak air dari rumah. Alhamdulillah, parents faham.

Jadi penuhlah kat tadika dengan botol-botol air besar kecik semua ada. Ermmm...harap-harapnya cepatlah bekalan air pulih macam biasa.

8 comments:

  1. ala kesiannya..kita yang dah dewasa pun tak sanggup nak tahan, anak-anak apatah lagi. semoga bekalan air akan pulih cepat

    ReplyDelete
  2. Kesian pada budak2, tue la yang susahnya kalu air dicatu..Kita yang dah besar nie pun kadang2 tak tahan jugak apatah lagi budak2.. Nasib baik ibu bapa yang prihatin untuk bawak air daripada rumah, kalu tak jenuh jugak la pihak tadika nak cari air..

    ReplyDelete
  3. Kesian kat budak-budak.. susah kalau takde air.. huhu..

    ReplyDelete
  4. Parents yg hantar ke tadika Azie ni bukan jenis sebarangan sebab itu mereka pun faham. Setakat bawa air utk anak sendiri tak ada masalah, cuma ticernyalah yg masalah nak bagi bebudak guna air dlm botol tu yg payah.. Mulalah lecak sana-sini.

    ReplyDelete
  5. Dugaan yo kak.. Alhamdulillah ibubapa pelajar faham keadaan catu air di tadika.. :)

    ReplyDelete
  6. kalau takde air memang kena sediakan air untuk anak2 bila ke taska.

    harap2 cepatlah elok airnya tu

    ReplyDelete
  7. Betullah sangat tu. Kalau dah kena tak de air kat tadika mmg sakitlah cikgunya. Yelah budak budak bukan reti nak menahankan mak haha....
    Baru betul peribahasa sikit sikit jadi bukit..... memasing bawak sebotol sorang, dapatlah akhirnya satu kolah....Nak berenang pun boleh haha.

    ReplyDelete
  8. kesian kak, tadika kak ok ke? sian la kat cikgu2. bertambah kerja. budak2 lagi kan

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign