Asam Garam Kehidupan: Ticer, busuknya macam bau taik kambing!!

Nuffnang

Pages

18 Oct 2016

Ticer, busuknya macam bau taik kambing!!

Ticer, busuknya..
Ticer, busuk macam bau taik kambing.
Ticer, tu ape tu? Kenapa bau dia macam tu?
Ticer dalam dia ada apa? Sebab apa bau dia busuk sangat?
Oo, ayen tau, sebab dia tak mandi..
Berair mata aku gelakkan diorang. Diam-diam aku bawak masuk ke bilik tidur budak perempuan yang dah gelap, tapi masih terdengar sok-sek, sok-sek tu. Aku tak perlu tunggu lama...

Eeii...busuknya..
Ticer, busukkkk!!
Ticer, bau busuk apa ni!!!
Aku bukak lampu, masing- masing berkerumun nak melihat apakah gerangan yang berbau busuk sangat tuh.

Ticer, busuk macam taik lipas!!
Ticer kenapa bau dia busuk????
Sekali lagi aku gelak sampai terbatuk-batuk, berair mata. Weyhla anak-anakku yang tak pernah tengok dan cium bau jering.
Eei, apa ni??
Busuk, busukk, uwekkk..
Nak tengok, nak tengok!!
Ticer, busuk bau taik lipasss, apa ni??
Usah kata bebudak nih, aku pun tak suka baunya, apatah lagi nak memakannya. Ni boss aku bawak, ada orang bagi kat dia, dia pun tak makan. Tapi, ada terbaca kononnya jering ni boleh jadi penawar kanser, sejauh mana benarnya, wallahu a'lam.

7 comments:

  1. Masya-Allah makcik ingatkah ticer anak-anak yg busuk
    Jering! haha... memanglah busuk sayang:)

    ReplyDelete
  2. Hahaha..Bau die mmg best..Kalo org negori siap buat masak gulai lemak lagi tau..Huhu

    ReplyDelete
  3. hihihi jering rupanya. Ingatkan apalah td...
    Tak dpt tidurlah anak2 ya kak. Dah ticernya bwk masuk jering ke dlm bilik

    ReplyDelete
  4. Buat suspen pulak ko mak....
    Ingat budak berak ke apa rupanya jering hihi....
    Aku rasanya tak pernah makan jeringlah....Petai, makanlah. Tulah kan, busuk busuk pun org sanggup makan. Sebab jawapannya, busuk busuk sedap haha..

    ReplyDelete
  5. seingat saya, saya tak pernah tengok rupa jering apatah lagi memakannya

    ReplyDelete
  6. hahaha buat suspen jek, ingat bau busuk apa la tadi..ehhh saya suka jering kak

    ReplyDelete
  7. Laaaaa haahaha bau jering ke

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign