Asam Garam Kehidupan: Ujian takde air buat kali ketiga.

Nuffnang

Pages

25 Oct 2016

Ujian takde air buat kali ketiga.

Mandi sekali sehari, haha..Alhamdulillah masih dapat mandi..
Makan berlauk telur, nak masak berlauk ikan, ayam air takdo, nanti basuh pun tak bersih, masak ikan hanyir, ayam hanyir, jalan mudah, goreng tolo, curah kicap.. haha..Alhamdulillah masih dapat makan, syukur..kalau kat Syria..?
Kain baju tak dapat basuh, menimbun baju kotor dalam baldi sampai melimpah ruah..haha..Alhamdulillah..ada gak lagi baju bersih yang boleh dipakai..
Pinggan-mangkuk, serba makneka dalam sinki, tak berbasuh..haha..Alhamdulillah..boleh beli pinggan polistrin menimbun kat kedai..

Haha..jangan marah-marah, jangan stress, jangan bersungut, doa banyak-banyak supaya semua masalah cepat selesai. Kalau marah dapat apa? Kalau stress nanti naik darah tinggi, kalau bersungut nanti tumbuh sesungut..haha..sabo jelah kan..

Alhamdulillah..semuanya dari Allah..
Ingat nak masuk simpang rumah den, rupanya laju je terus ke depan.
Tulun,tulun,help...selamatkan saya, matilah saya
kalo jatuh dalam longkang ni..
Damai bersama ibu dan bapa,
tak perlu risau masalah air, kalo dahaga, minum aje susu mak yea. 

Hidup jika tidak diuji bukan hidup namanya. Ujian itu menambah seri hidup kita, bergantung kepada bagaimana cara kita menanganinya. Hadapi dengan sabar dan redha maka ganjarannya telah Allah janjikan.
Lebih baik kita jadi orang beriman yang diuji, kerana yang tak beriman juga diuji, tapi ujian itu makin menjauhkan dia dari Allah. 

10 comments:

  1. Sama gak ngn kami, spnjang hari ni, katanya x berair, x dpt lak notis xder air, awal2 pg td sblm dtg keja, basuh kain guna air tgki, melopong le kekdahnya ptg nnt...

    ReplyDelete
  2. Uishh, sampai ke Pahang dah kena catu air, apa criter nih??
    Bila tkde air, berkelana mencari air la jawabnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sah2 xder NA, balik keja td, sgah beli kfc ntuk anak2, nak x nak terpaksa sbb nak masak x der mood daa, harap tgh malam nnt ada..

      Sian kt suami tu dok punggah air ntuk kami anak beranak, sampai tak k masjid mlm ni.

      Delete
    2. Sah2 xder NA, balik keja td, sgah beli kfc ntuk anak2, nak x nak terpaksa sbb nak masak x der mood daa, harap tgh malam nnt ada..

      Sian kt suami tu dok punggah air ntuk kami anak beranak, sampai tak k masjid mlm ni.

      Delete
    3. Sian kt encik suami tu, agaknya jenuhnya pn isteri nk kena mengurut plak kan, hihi..

      Delete
  3. Mmgla dah takde air tkde mood nak masak, walaupun ada simpan air, tapi nak basuh-basuh susah juga, tu yg goreng telur je, goreng nasi ke, nak beli kat luar pun bila pikir camane diorg basuh bila tkde air, tk jadi beli.
    Ermmm...harap2 cepatlah pulih bekalan air ni.

    ReplyDelete
  4. Kan, dia minta tolong tu, mampuihla jatuh dlm longkang ada air tu..hehe

    ReplyDelete
  5. Hihi....ko ckp tumbuh seungutkan mak teringat ada satu gambo aku mcm tumbuh sesungut kat kepalaku.....

    Biasalah mak hidup namanya....

    ReplyDelete
  6. Akak bersikap dan berfikiran positif.. Alhamdulillah. Setuju.. Kita beruntung sebab Malaysia ni masih aman dan tenteram. Tiada perang sana sini..

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign