Asam Garam Kehidupan: Kek? Ke pebenda nih?

Nuffnang

Pages

22 Nov 2016

Kek? Ke pebenda nih?

Sendiri buat, sendiri gelak.
Ada rupa kek ek?
Cam Kek je ibu. Ibu kena buat sesuatu bagi jangan nampak cam kek. Komen Nadhrah bila tengok benda ni. Aku gelak bagai nak rak, tapi muka dia selamba je. Ada ke patut dia kata cam kek. Tapi bila aku tunjuk kat ticer-ticer lain, diorang pun cakap macam kek. Huhu...sabo jelah. Penat tau den pikio camana nak buat benda nih since benda yang betul tu takde yang sudi kasi pinjam. Maka aku pun mengkretipkan dirilah kan.

Tadaaa...hah...masih tak dapat nak agak pebendanya. Lhah..den kan cikgu tadika, mestilah selalu kretip dan innovatip. Alaaaaa...tekalah.
Haaa...takmo teka, oklah2x. Tapi janji jangan gelak tau. 
Errr...ni kompanglah, haa, agak dah, korang gelak kan. Takpe, taknak kawan, huhu..

Ok, takpe..ni nak share sesama cikgu tadika cam den, sebenarnya ni buat dari kotak, sebab tak dapat cari kompang betul, yelah..dah katanya nak pinjam, cer kata nak sewa, mesti dorang kasi. 

Ni buat untuk event ahad ni, majlis konvo bebudak tadika. 

21 comments:

  1. Comel tul la Kak Azimah nyer kompang..so cute. Minah Kiwi gelak sambil tersipul sipul giteww.. agaknya sekali tepuk terus pecah agaknya.. oppsss :P jangan marah uollss

    ReplyDelete
  2. Ha3.. mati2 kita ingatkn sejenis makanan..

    Nak sambung gelak puas2..

    ReplyDelete
  3. alahai kak, kompang ker? Berbunyi ke kalau dipalu tu?? hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhu, ada bunyi la, kepek, kepek, kepek..

      Delete
  4. aik ingt speker d!! hahahaha, jauh bebenor unni berfikir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhu, yg ni plak ingatkan speaker..

      Delete
  5. Bolehlah tu mak....Setakat budak tadika je yg tepuk haha..... buat cantik cantik je kan. Bunyinya dah tentulah guna radiokan mak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhu, lega sikit dgr kata2 peransang dari ko ni mak, sesungguhnya ko lah sorang mak yg memahami, ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰

      Delete
  6. oo baru tahu. oklah tu, kata orang inovasi

    ReplyDelete
  7. Boleh tak nak gelak dulu baru komen?

    Hiks!

    Jap eh, nak tengok dari segala sudut ada tak kompang ni nampak macam kek...

    Tapikan kalau tak diberitahu memang tak tahu pun ni kompang. Gitu gayanya kompang tiruan ek.

    Eleh, takpalah! Budak-budak tadika aje pun yang nak berkompangnya. Tapi takut gak ni, takut budak-budak tu tak kompang, dilubang-lubangkannya kek tu! Eh, bukan kek, kompang ~_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpe, gelakla sampai tergolek pun, kita tak kisah..
      Gitulah gayanya kompang, tak caye takpe. Nnt den up gmb bebudak ni main kompang inovatip den ni tau.

      Delete
  8. Hahaha๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜„
    Den golak dulu zimah oiiii..
    Jauh bonar ghupa kompang tu..
    Kek pun tidak..
    Dah ghupa topi den tengok..
    Mmg ketip dan inovatip bonar omak ekau ni tasya..
    Harap2 berbunyilah isuk bilo di topuk tu

    ReplyDelete
  9. Huhuhu, kena golakkan laei, takpe, gelak, gelak..nnt den balas gelak kat sane plak tau.

    Hat ni kate rupe topi la plak, aihh..lantak korang le

    ReplyDelete
  10. Hahahaha kak.. Minta maaf. Reen gelak. Hahahaaaa serius comel kompang akak ni haa.. Memang macam kek. Cantik je bulatnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb kata siyes comel, so gelakmu dimaafkan๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜

      Delete
    2. Sbb kata siyes comel, so gelakmu dimaafkan๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜

      Delete
  11. hahaha..mula2 tengok mmg mcm kek Kak.. opss! sorry.. rupanya kompang.. apapun tetap kreatif :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pun gelakmu dimaafkan sbb cakap kretip๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜

      Delete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign