Asam Garam Kehidupan: Rasa cam nak tulis pendek jer ni.

Nuffnang

Pages

29 Nov 2016

Rasa cam nak tulis pendek jer ni.

Salam petang isnin korang. Semoga semuanya sihat sejahtera di bumi kita yang aman makmur ini, jangan lupa ucapkan selalu kesyukuran kepadaNya...dan marilah kita sama-sama doakan juga semoga konflik yang melanda saudara seislam kita Rohingya segera ada jalan penyelesaiannya. Oo..yang ni memang kena fikir, kena amik tahu, atau paling kurang kita doakan ya, kesian mereka, tak tertahan hati ni melihat kekejaman terhadap mereka..

Isshhh..macam nak jadi panjang je..hihi..

Cuti sekolah ni apa program nak buat untuk anak-anak ye, takkan nak bagi game 24 jam, takkan ngadap kartun je, takkan tidur je..errrmmmmm...bila cuti panjang camni, bingung juga nak isi masa lapang anak-anak yang panjang tu.

Bagi yang berduit bolehla hantar ikut kem sana-sini. Banyak dan macam-macam, ada kem solat, ada kem tahfiz, ada kem ibadah, ada kem jatidiri, pendek kata sediakan duit je. Tapi den ni makpak marhaen juga, satu kem tu bukan murah-murah, kalau takat rm50 ke ok lagi, ni sebulan rm300, bayaran pendaftaran rm150. Tu sorang, kalau anak 2,3 orang tak ke sakit?

Sudahnya den hangkut ke tadika. Tolongla apa-apa yang patut. Abang Iman yang sekarang ni umur 14 tahun pun den hangkut, jomm ikut ibu, kang dok rumah asyik main game jer.
Nadhrah pun ikut, boleh tolong ajar iqra, tolong ajar kelas lukisan ke, Umar Zikri kena tusyen math dengan ticer Goki ye. Done, thats it, no bangkangan hokey, baru selamat.

Mana pegi kawan-kawan alamaya den ni, mama yan, si KB, si MD..sonyap yo, Oooo...ok, gi bercuti ek? Ok, takpe2x, teruskan percutian dengan aman ye. Tolong doakan kami yang tak pergi bercuti ni, doa orang musafir kan berkat.

Takdo motif apo do, just tayang je. Den ni tak pernah merancang percutian hebat, habis hebat pun balik kampung je, makang kepok leko, nasi dagang, cuma....musim hujan dan banjir kat Terengganu ni, risau juga nak balik.

6 comments:

  1. Bagus tu ticer Azimah. Heret anak2 ke tadika untuk beri bantuan mana yang boleh. Kalau dok rumah, habis masa aje. Senyap kan kengkawan kita. Masing2 sibuk layan anak2 kot. PH ni free goyang kaki hee..hee.. Time musim tengkujuh payah nak balik Terengganu. Takut banjir.

    ReplyDelete
  2. Lagi seronok anak-anak bersama akak sepanjang cuti sekolah ni. Bertambah meriah tadika nampaknya :)

    ReplyDelete
  3. Belum merancang ke mana mak....tulah teringin nak gi Terengganu tp bila musim banjir gini seram pulak. Kang ada yg duduk kat sekolah kang. Nak makan kopok leko terus makan nasi kawah.

    Ko kan dah ke CH hari tu...kira bercutilah jugak tu. Aku tunggu Pak Jilapah cuti, barulah pikir nak ke mana. Tp tak best jugak sebab musim hujan sekarang ni. Anak aku yg sulung pun lum cuti.

    Betul tu mak, moga Allah menyelamatkan sedara seislam kita...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko jgn salah faham mak, tu bukan aku pun g rancang, tu toklaki aku yg rancang, punyalah lama tk pegi, lagipun pegi bercuti dlm musim hujan mana best jln2.
      Ank aku yg no 2 blk hari ni, dia pegi melenjan kt kl dulu agaknya.

      Kat israel dah terbakar, tunggu Allah bakar kt myammar plak

      Delete
  4. ada ni kak..sibuk sikit ha saya ni hahaha.

    cantik nampak gambar tu kak, tenang dan damai je rasa kalau dapat lepak2 kat situ

    ReplyDelete
  5. Den lom gi cuti mano2 Tin mah..
    Duk umah jo..
    Cuti pun nanti jago FIL kek kampung jo..
    Anak2 den kato boringgggg..

    Elok lah perangkut semuo anak tu..
    Boleh gak membantu 😊

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign