Asam Garam Kehidupan: Alahai anak dara.

Nuffnang

Pages

23 Dec 2016

Alahai anak dara.

Padanlah cepat siap. Daun je yang disiang. Alahai Nadhrah Hanani. Terpaksalah tunjukkan cara nak amik batang yang lembut tu. Bebudak ni daun je yang dimakan, tu yang tak diambil batangnya tu.

Bayam merah ni bagus untuk tambah darah katanya. Rebus je pun sodap. Potong-potong bawang merah, bawang putih, ikan bilis, halia sikit untuk buang angin, tuang air, tunggu mendidih, masukkan bayam. Siap.

11 comments:

  1. Hihi... alahai anak. Itu dikatakan kena belajar lagi Azi
    Sama aje dgn yg kat rumah kakak ni dulu pun sama juga. Bila dah selalu nanti lama-lama tahu.

    ReplyDelete
  2. Hehe tak pe lah kak.. Baru belajar tu. Esok lusa dah tau batang yang boleh di ambil untuk masak.. Teringat reen masa baru belajar potong sayur bayam. Gini juga ragam reen 😀

    ReplyDelete
  3. heh..heh...budak2. Takpe, nanti ticer Azimah ajar dia untuk siang batang lembut sekali. PH pun suka makan bayam. Buat sup sedap.

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum kak, moga sentiasa diberikan kesihatan yang baik.
    Banyak perkara yang anak-anak perlu belajar dalam kehidupan. Pada siang bayam pun mugkin ada ibrah yang boleh diambil. Apa pun itulah proses kematangan.
    Anak saya si Haikal suka sangat bayam masak tumis air..kadang-kadang diratah begitu tanpa nasi...

    ReplyDelete
  5. biasala ...itu la anak dara baru meningkat remaja.. sabar la uollss

    ReplyDelete
  6. Anak akak yang dah remaja pun masih perlu diajar bila bab siang sayur ni.
    Sayur bayam buat masak tumis pun ok juga....sedap.

    ReplyDelete
  7. Hehehe...patut amik daun je, rupanya batang tak makan ye..

    Sedap sayur bayam buat tumis air

    ReplyDelete
  8. alya suka bayam merah...tapi suka kuah je..sayur nye xmau makan..hehe kalau dpt juah n ikan goreng
    .cukup dah untuknya...

    ReplyDelete
  9. Hahaha memang kena ajar dorang ni Tin Mah..
    Kalau tak gitu lah ghuper nya..
    Anak CH pun suka bayam merah ni..

    ReplyDelete
  10. Oklah tu buat permulaan ....senanglah ko mak lepas ni boleh landing atas sofa sambil silang kaki hihi

    ReplyDelete
  11. Btgnye yg sedap kenyal2 gitu, kami sekeluarga kureng sikit ngan bayam merah sbbnye nanti kuahnye akan wrna merah..bayam hijau mmg febret...;-)

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign