Asam Garam Kehidupan: Diminta menghabiskan cuti.

Nuffnang

Pages

28 Dec 2016

Diminta menghabiskan cuti.

Hehheh...sape tak seronok kan, bos suruh cuti, habiskan cuti yang berbaki. So hari ni, saya cutiyyyyyy....
Oh tidak!!!, Dah berderet kerja yang nak disettlekan, basuh baju, lipat baju, mop lantai, bla, bla, bla...oh! banyaknya kerja.

Jom tengok cucu wan Rembau, ni tak sampai separuh pun ni, kalau ada semua, tak muat dah rumah wan, semua dah jadi bujang dan dara. Ermmmm...cepatnya korang besar, tak sedar masa berlalu, dan......ibu plak semakin tak muda...

Sori mak uda, nak cover aurat mak uda tu..yang atas riba mak uda tu si bongsu buat masa ni, Fauzul Azim, dah susut sikit badannya sebab demam
Ni cucu wan, pakat berkelah kat luar rumah wan, makan tengahari ramai-ramai ahad baru ni. Cucu wan kalau berkumpul semua adalah 30 orang.

7 comments:

  1. Ticer Azimah, kerja rumah memang tak ada chance cuti kan? hah..hah... Wah, ramai cucu! Kira bertuah lah tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Correction, PH..its not my cuculah, ni semua cucu myMIL you, haha.
      Ni ai baru nak rilex, siap cuci baju, lipat baju, buat dadih, kejap lagi nak siapkan dinner plak.

      Delete
  2. Biar ramai anak-cucu semoga mereka semua mampu mendoakan kita bila berada di alam yg lagi satu kelak Azi.

    Kakak dulu berangan nak anak 6 tapi Allah bagi 3 aje syukurlah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak, seronok anak cucu ramai, meriah rumah bila berkumpul. Moga semuanya besar menjadi insan yg soleh dan solehah.
      Ya kak, syukur, 3 org pun ada juga, ada org blm pun ada zuriat.

      Delete
  3. Sapa tak suka weyh dapat rehat.... Tak kiralah kena buat keje pun kat rumah tapi yg penting tak payah datang keje kan mak.
    Ko mcm mandor je mak. Bukan main lagi cekak pinggang memerhati anak buah haha...

    Sapa yang masak tu mak kalau dah reramai gitu

    ReplyDelete
  4. Kan, yg penting tkyah gi keje, hadoiii, tensyen gi keje, tapi tk keje tkdo pitis lah plok.
    Mana tak jadi mandor, puas hati aku masak dorang bersila makan, haha..seronok tgk budak2 makan.

    ReplyDelete
  5. Wah ramainya... sebaya je nampaknya mereka.Seronok bila dapat makan sama2 dengan sepupu sepapat gitu.Anak2 akak tak pernah rasa suasana macam ni.

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign