Asam Garam Kehidupan: Kami budak baru belajar.

Nuffnang

Pages

11 Jan 2017

Kami budak baru belajar.

Mongah nafas den nak membetulkan tingkah solat bebudak ni. Betulkan kat sini, kat sana bergerak, betulkan kat sana, yang kat sini pulak bersilat. Sudahnya kuarkan tepon, snap jelah apa patut.

Macam nilah tunggang langgangnya sementara nak tunggu empat lima bulan lagi, bagi dorang faham dan boleh ikut kata.

Ada yang masih sedih-sedih.
Gatal plak leher ni..
Tengoklah dua orang yang tengah sembang kat belakang tu.
Nak petik bintang ke..?
Caakkk..
Orang sujud awak boleh perati je yerk..
Caye budak baru 4 tahun..
Ni gaye nak uk uk plak..
Abang dah ciap ke..
Oiitt..
Lhah, ada lubang plak, brummmm..
Tunggang-langgang. Takpelah..at least dapat juga sikit-sikit bacaan solat tu, nanti..in shaa Allah pelan-pelan betulkan. Sementara ni..bertabahlah dulu wahai ticer..

7 comments:

  1. Assalamualaikum kak, moga sentiasa dberikan kesihatan yang baik..
    Tahniah akak, bukan mudah tu nak membetulkan dan 'membentuk minat' mereka untuk bersolat. Teringat pengalaman saya mengendalikan kem ibadat/solat, kem motivasi yang melibatkan anak-anak bawah umur ni. Termasuk juga mengendalikan kelas BA untuk kanak-kanak. Tulah memang mencabar dan memerlukan kesabaran. Moga mereka semua menjadi anak-anak yang taat pada agama Amiinnn

    ReplyDelete
  2. Kelakar entri ni. Gelagat budak2, ticer yang fening.

    ReplyDelete
  3. Tugas yang mencabar, mengasuh anak2 bawah umur.
    Semoga dipermudahkan.

    ReplyDelete
  4. Yelah kan mak bukan mudah nak mendidik budak budak ni rupanya ye lagi lagi bab solat. Sabar yo mak. Mana tahu Allah terima jariah ko yg inilah ni

    ReplyDelete
  5. tahniah kak, semoga dipermudahkan urusan kak

    ReplyDelete
  6. BOYCOTT AMERICAN WOMEN!

    www.BoycottBitches.com

    I am an American man, and I have decided to boycott American women. In a nutshell, American women are the most likely to cheat on you, to divorce you, to get fat, to steal half of your money in the divorce courts, don't know how to cook or clean, don't want to have children, etc. Therefore, what intelligent man would want to get involved with American women?

    American women are generally immature, selfish, extremely arrogant and self-centered, mentally unstable, irresponsible, and highly unchaste. The behavior of most American women is utterly disgusting, to say the least.

    This blog is my attempt to explain why I feel American women are inferior to foreign women (non-American women), and why American men should boycott American women, and date/marry only foreign (non-American) women.

    ReplyDelete
  7. Aduhai, kelakarnya budak-budak ni! Kena banyak bersabar. Yang solat tak khusyuk, yang mengajar solat pun tak leh nak khusyuk mengajar dibuatnya.

    Macam-macam style ada. Yang penting tak payah ngadap kiblat. Hahaha!

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign