Asam Garam Kehidupan: Penin, penin woooo...

Nuffnang

Pages

10 Jan 2017

Penin, penin woooo...

"Ticer, mana berus gigi saya?" Auni.
"Berus gigi sayang warna apa?" Ticer
"Warna pepel"...Auni.
"Yang ni?"..ticer.
"Bukan, dia ada gambar belon". ..Auni
"Yang ni ada gambar belon ni."..ticer
"Belon warna putih."...Auni.

Aduihhhh...
Sekian banyak ubat gigi, tak bernama..
Sekian banyak berus gigi, pun banyak yang tak tulis nama, jenuh cari manelah berus gigi warna pepel ada gambar belon warna putih.
Botol mandian pun banyak takde nama, nasib baik ramai yang kenal mandian sendiri, tapi ada juga yang main ambik je kawan punya.

17 comments:

  1. Hihi... kalau macam ini memang peninglah ticer
    Kenapalah mak-mak mereka tak tulis nama?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbb mak2 ni ingat ticer ada magik kot, tengok je tau siapa punya, hihi.

      Delete
  2. eh eh kak, kenapa tak minta mak budak2 ni labelkan nama anak. Kan senang. Aduh peninglah camni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apalak tak minta, itulah yg selalu sangat dipesan, tuliskan nama ank kt setiap barang kepunyaan ank spy memudahkan keje ticer, hrmmmm...tapi ada je yg tk tulis nama.

      Delete
  3. Adoi! Jumpa ke berus gigi pepel berbelon putih tu? Len kali, gantung kat leher jer lah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak jumpa, agaknya Auni ni pun tak ingat kot belonnya warna apa, hihi.

      Delete
  4. Ha3.. betulkan orang kata, Cikgu2 mmg dpt byk pahala? Sabarnya layan kerenah anak2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi, layan ank org kot, kenalah byk sabar, kalo layan ank sendiri, harus keluar tanduk gak.

      Delete
  5. mmg penin kalu mcm ni..sabaq2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik yg tya tu budaknya comel, takla stress sgt..hihi

      Delete
  6. Assalamualaikum kak, moga sentiasa diberikan kesihatan yang baik.
    Saya tengok pun rasa pening jg, tak tahulah kalau situasi sebenar. Kalau orang yang tak banyak sabar memang boleh jd stress cenggini...hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam, trmkasih doanya.
      Penin jugak ek, hihi..
      Tiap org dh ada bidang dan kemahiran masing2, dah tanggungjwb kenalah buat, stress tu stress juga, bwk ngucap bebanyak.

      Delete
  7. Hihi...mmg pening weyh kalau cenggitu. Sesekali ada tak ko menjerit mak. Aku selalu jugak dengar cikgu depan rumah aku ni menjerit hihi.... mesti tgh stress agaknya cikgu tu.

    Bukan mudah nak layan budak budak ek kalau bukan penyabar




    ReplyDelete
  8. Hmm...Aaknya cemni la barang2 kat nurseri anak Ain ya. Tapi SEMUA barang anak pun Ain tulih nama. Pagi ni anak nak bawak kaler pi tadika. Gigih Ain tulis nama kat every batang pensel warna dia. 😂

    ReplyDelete
  9. Amboi! Banyaknya berus gigi dan ubat gigi! Bantal busuk dia orang bawa tak pergi tadika?

    Memang pitamlah teacher macam ni. Itu baru berus gigi dan ubat gigi ^_^

    Kotnya si Auni ni terlupa berus giginya mana satu. Yang berus gigi pepel ada belon putih tu kakak dia yang punya. Hahaha!

    Itulah sesetengah makpak ni. Semua serah kat teacher. Labelkanlah hak anak masing-masing. Ni kalau hilang atau budak lain terguna pakai, janganlah mengada-ngada nak komplen kat teacher kenapa sabun/syampu cepat habis, kenapa setiub ubat gigi tak cukup sebulan. Salah sendirikan, teacher! Marah balik makpak yang tak letak label nama anak tu!

    ReplyDelete
  10. Reen tengok pun dah rasa pening kak. Banyak... Belum masuk bedak lagi tu.

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign