Asam Garam Kehidupan: Chicken pox pulak dah.

Nuffnang

Pages

16 Feb 2017

Chicken pox pulak dah.

Ticer yang sambut pelajar datang tak terbuka mulut nak bagitau anak yang ciken pox tak boleh datang.
Belum kering betul, yang macam ni mudah berjangkit ni. Nampaknya kalau ada yang berjangkit, anak nilah pembawa virusnya, sebab belum ada yang kena sebelum ni.
Ada yang hidup lagi kan, haii..lepas kutu, ciken pox plak. 
Dah bagitau kat boss supaya maklumkan parent berkenaan ambil semula anaknya, hantar bila dah betul-betul baik, kalau berjangkit habislah parents lain bising.

14 comments:

  1. alahai kesiannya..moga anak ini cepat sembuh dan moga anak2 lain tidak berjangkit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu yg risau, takut berjangkit kt ank2 yg lain.

      Delete
  2. penyakit ni mudah menjangkit.
    Kena cutikan sehingga benar2 sembuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, kalo tk habislah satu tadika kena.

      Delete
  3. Biasanya ciken pox ni kena cuti 2 minggu tapi kadang kala anak2 ni yang tak sabar nak bersekolah.Harap murid2 Azi selepas ni takde lah bermasalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya kak, kena cuti 2 minggu, tapi kalo dia baru nk jadi nmpk merah2 terus bagi ubat, inshaa Allah tak melarat, cepat baik mcm ank saya dulu. Tiga hari dh ok.

      Delete
  4. Tulah org cakap time dia nak kering tulah yg jangkitnya mak. Tapi kesian jugak kat parent yg bekerja ni, cuba ko bayangkan mak mau dekat 2 minggu tu kalau nak tunggu kering betul , habislah cuti tahun depa weyh....

    Mungkin yg sama jenis darah, mudah berjangkit kot mak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis tu mak terpaksala, kalo tak habis berjangkit, habislah parents lain bising, pernah thn 2015, tinggal 7 org je yg dtg tadika, 2 mggu cikgu goyang kaki.
      Aku tk tau plak ada darah sama tak sama senang berjangkit ni

      Delete
  5. Sebaiknya memang jena quarantine dulu ni. Lagilah budak senang aje nak jangkit. Kesian juga tapi tak boleh nak biarkan dia bersama yg lain

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuarantin kt umh sendiri kak, tkleh di tadika, pernah jadi thn 2015 mcm nilah blm kering dh dtg skul, mak dia suruh kita kuarantin di tadika, tapi budak tau jelah, bukannya mau duk sorg2, lastnya ramai kena smp tinggal 7 org budak je yg selamat, itupun yg dah penah kena.

      Delete
  6. Pening ni, ticer. PH masa kecik tak kena chicken pox pun. Dah tua2 bangka baru terkena. Adoi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan, org kata tk kena masa kecik, dah tua pun blh kena, tapi jenuhla parut susah nak hilang

      Delete
  7. Mmg kena kuarantin kalau macam ni. Mcm anak saya yg kena hfmd tu, pagi2 lagi cikgu tel mintak ambil bawak balik. Risau jangkit kat anak org lain pulak, naya jer nanti!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmgla risau kalo berjangkit kt ank2 yg lain, marah nnt parent yg lain nk kena cuti smp dua minggu, naiya.
      Nasib baik tghari tu ayahnya amik

      Delete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign