Asam Garam Kehidupan: Saya degil dan tun kutu.

Nuffnang

Pages

17 Apr 2017

Saya degil dan tun kutu.

Sekarang ni tengah sibuk dengan latihan untuk sukaneka tadika pula, in shaa Allah 30/4 nanti real sukanekanya akan berlansung. Jadi nampaknya idokle dapat bersiaran selalu. Penat tau kome, melatih bebudak ni, lain yang kita arah, lain pulak dibuatnya.

Pagi tadi, adalah sorang budak ni..ticer saya degil kan, saya degil..
Saya pun terdiam je, sambil terfikir2 pebendanyalah dia nak cakap..hajat nak bagi nasihat, tapi tengah sibuk tak sempat la plak.

Tetiba ada sorang lagi budak perempuan cakap..ticer..saya tun kutu..

Oh...baru faham, rupanya budak yang cakap saya degil tu, nak bagitau dia ni kumpulan Hang Lekir dan yang cakap tun kutu tu yang sebenarnya dia nak cakap dia ni kumpulan Tun Kudu..

Tulah saja ceritanya.

15 comments:

  1. hah..hah..klakor pulok citer hari ni :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita dgn budak2 ada yg kelako, ada yg geram..

      Delete
  2. Tak panas ke NA cuaca kat sana? kat sini terasa bahangnya walaupun berkurung dalam bangunan.

    Latih anak2 kecil, memang gitu, mencabar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panas juga UA, tapi latih sblh pagi tklah panas sangat.

      Betul mencabar dan penat.

      Delete
  3. Hahaa...suspen je ...ingat apa lah yang degil dan kutu....rupanya lekir dan kudu :-)

    ReplyDelete
  4. Aduhai, kelakar betullah! Ingatkan budak pertama tu saja nak suruh teacher sahkan yang dia memang degil. Rupanya nama kumpulan Hang Lekir.

    Yang seorang lagi tu, macamanalah pelat sampai jadi tun kutu? Kalau tak dijelaskan, memang pening dok teka tau!

    Nape teacher tak bagi nama yang senang-senang, yang sinonim dengan mereka - Ultraman ke, Didi ke, Boboiboy ke... Hehehe!

    ReplyDelete
  5. hahaha comel je masing...saya ingat dia nak cakap dia degil ke? rupanya group lekir..kikiki

    ReplyDelete
  6. hahaha budak2 ni ada aja bendanya. kadang-kadang layan depa boleh menceriakan hari kita seharian hehe.

    Jemput join segmen pertama anjuran Seorang Syed
    https://anothersyed.blogspot.my/2017/04/segmen-seorang-syed-nak-bloglist.html

    ReplyDelete
  7. alahai seronoknya tgk budak2 bersukaneka. terus teringat time tadika dulu. dunia kanak2 mmg happening:)

    ReplyDelete
  8. hihi rupanya tun kudu la, bukan kutu

    ReplyDelete
  9. Den pun poning gak mulo baco zimah..
    Apo lak kono mengono sukan dgn dogil dan kutu tu hahahaha...
    Koreh poruit den golak mah oiioπŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†

    ReplyDelete
  10. Tun kudu jadi tun kutu.
    Ingat kan dia ada kitu

    ReplyDelete
  11. Haha....tak berapa nak dengar agaknya cikgu nyebut benda tu. Tu yg Hang Lekir pun jadi Saya Degil ...

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign