Asam Garam Kehidupan: Mengidam dari minggu lopeh.

Nuffnang

Pages

14 May 2017

Mengidam dari minggu lopeh.

Ni CH punya pasal la, teringat-ingat nak mencicip lauk lemak putih pucuk belalai gajah campur labu kuning. Hewhew..nak cuba, tapi asyik lupa je nak beli labu. Tunggu la sampai shopping barang dapur hujung minggu barulah dapat beli labu. Pucuk belalai gajah petik je kat kebun belakang rumah, mylaling yang tanam.
Pucuk belàlai gajah, daun limau purut, kedondong, hasil usaha mylaling berkebun di belakang rumah.
Den suko guna lada hitam kalau masak lemak putih camni, anak-anak tak makan sayurnya, kuah habis, labu tinggal tergolek-golek,.eh..dah potong kiub apalak tergolek^^
Jus kedondong asam boi. Malangnya anak-anak tak pandang sebab bau kedondong yang kuat. 
Ada lagi baki buah kedondong tu, nak cuba buat pajeri kedondong plak. Resepinya kita tanya pakcik gugel lah kan, sebab idok penah sekali seumur hidup pun jumpa makan apatah lagi pajeri kedondong ni. Kot sodap sok bulan poso den nak buek bisnes juai depan romah, hihi.

9 comments:

  1. Jaga kesihatan makan buah2an memang sihat..

    ReplyDelete
  2. Tak pernah pulak masak pucuk belalai gajah ni.
    Boleh cuba try nanti.

    ReplyDelete
  3. This pucuk belalai gajah, PH tak pernah jumpa. But buah kedondong, sangat kenal dan suka. Makan dalam rojak buah dan jus pun PH suka. Untung lah ticer, your laling rajin berkebun.

    ReplyDelete
  4. Samalah dgn saya NA. Lemak putih wajib letak lada hitam, resepi pantai timur kot...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Psssttttt: katanya mengidam, ada apa2 ke???

      Delete
  5. Choiii, mana ada! Ngidam nk makan sbb nmpk sedap je CH masak tu,huhu

    ReplyDelete
  6. Hahaha. Baru nak tanya macamana buat pajeri kedondong. Pajeri nenas tu taulah sebab favourite sepanjang masa. Pajeri kedondong? Nanti KaG dah buat, jangan lupa up gambar dan resepi. Nak tengok ajelah, nak buat tidak jugalah. I is sibuk berangan ^_^

    ReplyDelete
  7. sodapnya jus kedondong assam boi.. T_T

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign