Asam Garam Kehidupan: Selamat ulang tahun Muhammad Danish.

Nuffnang

Pages

9 Jul 2017

Selamat ulang tahun Muhammad Danish.

Anakanda Muhammad Danish.

Takde yang lebih ibu harapkan melainkan MD tidak meninggalkan solat, mengerjakan solat di awal waktu, seterusnya berusaha untuk mendirikan solat yang khusyuk...kerana dengan solat kita sebenarnya sedang menjalin hubungan dengan Sang Khaliq kita.

Kalau selama ini MD rasa ibu tidak sayang, tidak peduli, tidak kisah kepadamu, mungkin kerana ibu garang, kurang menunjukkan kemesraan, dari kecik ibu ajar kau berdikari, kemudiaan pada umur 13 tahun, ibu setuju sangat kau bersekolah asrama...tak bermakna ibu tak sayang, tak peduli..

Kalau ibu tak sayang, takkan lah ibu sanggup ketuk pintu bilik kau setiap subuh terutamanya nak pastikan kau tidak tertinggal solat subuh. Kalau ibu tak peduli takkan setiap usai solat ibu tak lupakan doa khusus memohon rahmat, kasih sayang, pengampunan dan perlindungan Allah selalu buat mu.
Cara ibu dan abah dalam menzahirkan kasih sayang tidak boleh kau samakan dengan cara ibubapa kawan2 mu. Tidak sama, tapi percayalah.. setiap ibubapa memang inginkan yang terbaik untuk anak2 mereka, lebih2 lagi keselamatan di akhirat.

Selamat ulang tahun yang ke-18, moga Anakanda semakin matang dalam usaha menjadi hamba Allah yang mencari keredhaanNya. Aminnn.

19 comments:

  1. Selamat ulangtahun Danish,

    Smartnya MD, ikut siapa ni?

    Psssttt: betullah anak2 geng bloggers hensem2kan... ~.._^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolak campur darab bahagi tulah dpt dia, hihi

      Delete
  2. SLMT ULANG THN DANISH WAH ANK REMAJA NOR KANMAIN HENSEM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi, kembang idung dia kalo baca ni Kak PI.

      Delete
  3. Happy Birthday Muhammad Danish. Mok sayang sunggoh ni.

    ReplyDelete
  4. Sanah helwah Muhamad Danish.. Moga cemerlang dunia & akhirat

    Betul tu kak didikan setiap ibu berbezakan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminnn.

      Setiap ibu ayah hanya mahu anknya selamat dunia Dan akhirat.

      Delete
  5. Assalamualaikum kak, moga sentiasa diberikan kesihatan yang baik. Selamat hari ulang tahun lahir buat Muhamad Danish. Moga membesar menjadi tonggak agama, insya-Allah. Sekilas buat anak-anak: "Kamu mengasihi kami setelah kamu beroleh akal, tetapi kami mengasihi kamu sebelum kamu hadir ke dunia ini."

    #Harap belum terlewat untuk saya mengucapkan selamat hari raya `eidulfitri, maaf zahir batin buat akak sekeluarga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dgn caption tu, sangat menyentuh hati..
      Trmkasih..

      Delete
  6. Selamat Hari lahir Muhamad Danish. Buat Nor, semoga kekal istiqamah dalam mendidik anak anak. Bersyukur di atas kurniaan Allah. Moga semua anak anak Nor menjadi tali hayat yang akan mendoakan Nor dari dunia hingga akhirat. Aaminn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aminnn, aminnn ya Allah, trmkasih doanya mak su

      Delete
  7. Wah dah ada anak bujang ye Azi.
    Anak2 WP semuanya perempuan.
    Hb MD.
    Jadilah anak yang solleh.

    ReplyDelete
  8. Selamat ulang tahun kelahiran MD..
    Semoga menjadi anak yg soleh seperti doa ibu dan ayah..

    Hensem ikut kejelitaan ibu inyo ni zimah oiii..😊

    ReplyDelete
  9. Semoga menjadi anak yang soleh... =)

    ReplyDelete
  10. Happy Bezday MD....moga makbul doa ibu.

    Pergh.... sesekali bila ibu dah jiwang karat, nampak ....keluar bahasa sastera puitis bagai hihi...

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign