Asam Garam Kehidupan: Ticer macam zombie..

Nuffnang

Pages

26 Jul 2017

Ticer macam zombie..

Pulak dah. Aritu kena sound sebab termakan sambil berjalan..arini kena lagi, macam zombie plak.

" Ticer, ticer macam zombie lah."
" Ha, kenapa plak macam zombie, apa yang macam zombie tu?"
Kufikir sebab aku suka buat garang-garang, tak pun sebab suka menjegilkan mata..cepat2 masukkan anak rambut yang terkeluar dari tudung. 

"Tu, lengan baju macam tu." Dia tunjukkan lengan baju ku yang sebelah terlipat hingga ke siku,  sebelah lagi labuh.

"Oh, zombie pakai macam ni ek?"
" Ha..yelah.." dia tersengih.
Hai la bebudak oii, janganlah selekeh depan diorang, mulut tu lancar je menegur. Sekali pernah juga dikata.." Ticer ni dah tua sangatlah, tapi badan muda.." see..sebab masa tu aku pakai tudung selebet sangat. Tapi memang aku dah tua pun..huhu, sedau pun..

Balik pasal zombie tadi. Pernah dengar tak Zombie tu sebenarnya nama seorang pahlawan Islam di Brazil tapi telah diputarbelitkan faktanya sehingga diimaginekan zombie tu sebagai mayat hidup yang perlu dihancurkan, begitulah ketakutan mereka sekiranya muncul sosok pahlawan Islam di benua Amerika Selatan.

Ni je image zombie yang cute sikit, yang lain tu, ugh..ngeri! Mata merah terjegil, gigi menyeringai, muka pucat dan luka2, ada darah2, seram weyh kome.

13 comments:

  1. Ha3.. itulah anak2 sekarang ni, petah berkata2...

    ReplyDelete
  2. hahaha...anak2 sekarang berani je tegur ticer macam tu ye.

    ialah pernah baca juga yang zombie tu sebenarnya pahlawan islam, jadi kena terangkan pada anak2 lah supaya tidak takutkan pada zombie ni sepatutnya jadi macam zombie

    ReplyDelete
  3. Nak kena makan itu budak dengan zombie... haha

    ReplyDelete
  4. Hahaha...adoii lucu2 gak budak2 ni ya kak..boleh ketawa dibuatnya... zombie lah plak..

    ReplyDelete
  5. Ni mesti budak yang petah dan suka bercakap juga berani sebab tu apa saja yang tak kena pada ticer,alamatlah kena tegurlah.Kalau anak2 akak dulu xde lah berani sebab semuanya pendiam dan kecut dgn cikgu mereka.

    ReplyDelete
  6. Pasal lengan baju pon boleh kena panggil zombie eh. hehe macam2 😄

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum kak, moga sentiasa diberikan kesihatan yang baik. Lucu pula bila kena panggil zombie. Budak-budak bertuah tu! hehehe... Esok-esok entah apa pula yang digelar ticernya...

    ReplyDelete
  8. Hahaha..
    Tak pasal ko jadi zombie mak zimah oiii..
    Den ingek ngeri sgt lah rupo ko masa tu..
    R
    Ghupo eh..
    Longan baju jo terlipek..

    Macam tu lah pihak kristian n yahudi..
    Byk propagonda utk menghapuskan pahlawan Islam..
    Bagi mereka perang salib tidak pernah berakhir..
    Kita umat Islam perlu bangkit semula..

    ReplyDelete
  9. Pulok doh, zombie! hah..hah...klakor budok2 ler ni.

    ReplyDelete
  10. Haha kelakar lah telatah anak2 ni. Mesti ticer terhibur hari2 kan

    ReplyDelete
  11. Nak tanya sikit ciku. Di mana saya boleh dapat bahan bacaan tentan pahlawn islam brazil bernama zombie. Mesti menatik kesah dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih sebab respons pertanyaan ni di entry saya.
      Thank u

      Delete
  12. Ye ke? Aku ni kan kurang suka membaca sebab tulah tak berapa tahu pasal tu haha...

    Wahhh...banggalah ko sekejap ye mak budak budak puji body muda hihi

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign