Asam Garam Kehidupan: Lemon suamiku sayang.

Nuffnang

Pages

2 Aug 2017

Lemon suamiku sayang.

Haha..satu lagi tajuk drama separuh meletup.
Ada dua biji. Lelong sebiji singgit, sape nak? Kat kedai singgit setengah sebiji ni tau.
Kita zoom Kasi dekat sikit. Fresh dari kebun cik abeku sorang. Pagi2 hiris sepotong dalam air panas, minum untuk ubat kanser, untuk diet, untuk buang kolestrol..perah dalam teh suam, perghh...nikmat sungguh.

Alhamdulillah..hasil keringat pagi2 ahad kan bah.

23 comments:

  1. suami saya pun hari2 nak air berlemon,..pinjam gambar nak tunjuk dia naa..mana tau boleh bagi inspirasi dia ada pokok lemon sendiri pulak..semai biji ke beli anak pokok yg lagi senang kak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi, sedap sangat air lemon suam ni tau, segar je bila minum.
      Akk tu ada orang kampung bagi ank dia, Kira tanam ank pokok la kot lagi senang, cuma suami akk tu dia rajin taruk baja, rajin gembur tanah, tu yg elok buahnya, rasanya la.
      Tq datang dan komen di sini.

      Delete
  2. Wah, bestnye... segar dari ladang...

    ReplyDelete
  3. Beribu2 lemon
    eh sebijik aje
    cantik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, tanamnya sepokok aje, buahnya sebiji dua jelah

      Delete
  4. Wah dah berhasil pokok lemon abe Azi ya.Buah pertama ke Azi?...Lepas ni tentu berbuah lagi lebat.Akak tak pernah lagi tengok lemon kat pokok ...taunya yang dijual tu je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah Kak, dia rajin, tangan sejuk pun ye kot, pokok dia tanam rajin berbunga dan berbuah, cuma jambu je tak berbuah, sbb dia tak rajin cantas daunnya.

      Delete
  5. Haah lemon mahal...banyak khasiat...bagus la kalau tanam sendiri kan =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manfaatkan tanah rezab blkg rumah, sambil tu boleh gak exercise utk kuarkan peluh

      Delete
  6. Bestnya.. rajin.. buah ni sangat mahal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, nk beli sebiji pun terkira2, hehe.

      Delete
  7. Wah, cantiknya lemon! Untung lah ticer dapat menikmati lemon dari kebun sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cantikkan, seronok kita sbb tk perlu beli Kat kedai.

      Delete
  8. Saya tak ada suami jadi tak ada lah suami yg nal tanam pokok tu. Kalau tak boleh jugak minum untuk ubat kanser, untuk diet, untuk buang kolestrol..

    perah buahnya hingga kering dgn dua tapak tangan ke dalam teh suam, pun sodap.

    ReplyDelete
  9. Hehheh..nnt ajar Maiko yea

    ReplyDelete
  10. Wahhh....seronok betul ye ko mak, minum air lemon percuma hari hari

    ReplyDelete
  11. Ate..aku nk gak awet muda cam ko mak.

    ReplyDelete
  12. kak azimah...hubby suka minum teh ngan lemon..actually masa baca entry ni tengah minum teh pakai lemon lah tu..share pic ni ya..biar dia semangat nak tanam pula

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign