Asam Garam Kehidupan: Bila nak pekak??

Nuffnang

Pages

9 Feb 2018

Bila nak pekak??

"Ticer, dorang ni cakap2 saya pekak, saya kan tengah solat, mana boleh cakap, saya belum pekak lagi.."

Kikiki...

" Habis, bila nak pekak?" Aku memang suka menyakat.

" Entahlah" hahaha

Sebelum tu ada conversation macam ni.
" Ticer, kalau dah b- - - k, kencing, wuduk batalkan?"
"Ha'ah, batal lah.."
" Tulah, saya dah cakap, dorang tak percaya.."
" Bila masa tak percaya?" Kawannya menafikan.

Ni kisah bebudak darjah 1 yang transit di tadika tempat saya kerja tu, tapi dorang ni bekas pelajar tadika ni juga, sebab tu mesra dengan saya.

Sebenarnya perbualan2 lucu macam ni jadi hiburan kepada saya, buatkan saya gelak keras perut berair mata kadang tu sebab saya rasa kelakar je perbualan dorang tu. Sebab tu kot antara sebab saya boleh bertahan lebih 20 tahun duduk dalam dunia bebudak ni.

10 comments:

  1. hahaha
    comel jer bila dengan kanak2 cakap benda2 macam tu
    hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan, Comey je..ikhlas je dorang.

      Delete
  2. kanak2 tak pandai ambik hati.
    Kalau orang tua mungkin dah kena penampar

    ReplyDelete
  3. Haha, sbb tu Saya berani sakat budak2 je

    ReplyDelete
  4. Akak dah lama tak dengar celoteh budak2 kecik ...Iman pun dah besar...cucu2 sedara kecik ramai lah tapi depan nenek dorang tak berani nk celoteh.,

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum kak, moga sentiasa diberikan kesihatan yang baik.
    Alhamdulillah, seronok dan terhibur melayani celoteh dan keletah anak-anak ahli fitrah. Insya-Allah sebagai terapi menghilangkan stress..

    ReplyDelete
  6. seronok layan cucu2 sedara especially bila balik kampung raya. macam2 cerita siap lakonan sekali hahaha

    ReplyDelete
  7. hahahhaa... kelakar lah bebudak ni... memang hilang stress gini tau.

    Jemput baca pengalaman saya Cara Mengawal Penyakit Psoriasis Agar Tidak Merebak Keseluruh Tubuh Dengan Cepat

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign