Asam Garam Kehidupan: Jangan tiru sembarangan.

Nuffnang

Pages

16 Jul 2017

Jangan tiru sembarangan.

Nilah masalah orang kita. Nampak benda yang pelik, havoc macam gah cepat sangat nak tiru.  Sebaiknya bila nak ikut sesuatu tu, kita kajilah dulu, tanya orang2 yang berilmu supaya akidah kita terpelihara, kalau tak....perbuatan kita menyalahi akidah pun kita tak sedar.,kita buat yang Rasulullah tak suka pun kita tak tau...
Copy-paste, sama2 kita sebarkan supaya lebih ramai yang tau dan ambil tahu.

14 comments:

  1. Ye lah kadang2 tengok budak2 remaja ni cepat ke menirukan, kadang kita pun tak tahu simbol apa, sepatutnya jangan diikutlah yang pelik2 kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah bahayanya, semua nk tiru tk usul periksa. Artis pun buat tau, cer tgk YouTube Artis beraya, aritu terrr...tengok

      Delete
  2. Alahai anak2 nipun, tak yah le nak ikut sangat perkembangan semasa yang songsang lg menyongsangkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sbg makpak kita kena amik tau apaje yg ank2 kita buat.

      Delete
  3. SUKA SGT MENIRU AMALAN YG XDIFAHAMI MMG MSLH TU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Kak, yg sedihnya yg buat tu ank2 remaja melayu kita..

      Delete
    2. Ya Kak, yg sedihnya yg buat tu ank2 remaja melayu kita..

      Delete
  4. betul tu kak
    .entah apa fashion nya cepat sangat semua benda nak ditiru..

    ReplyDelete
  5. Ikut trendla sangat kan, tak ikut takut ketinggalan zaman

    ReplyDelete
  6. anak2 mmg cepat sangat terikut2. kita yang nak kena pantau.. jangan kita pun ngikut sama kan.

    ReplyDelete
  7. Ya, ibubapa kena pantau sungguh2 ank2 ni, jgn smp ikut membabi buta.

    ReplyDelete
  8. Bukan main bangga lagi bergambar macan tu..alahai

    ReplyDelete
  9. Macam2 diaorang ni....

    ReplyDelete
  10. Lama dah rasanya benda ni mak...
    Tapi yelah manusia ni.... mmg nak kena selalu diingatkan. Tak diingatkan lupo memanjang hihi...

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign