Asam Garam Kehidupan: " I want to touch a dog" - apa komen Ustaz Kazim Elias?

Nuffnang

Pages

22 Oct 2014

" I want to touch a dog" - apa komen Ustaz Kazim Elias?








Salam sejahtera..

Kempen Saya Mahu Sentuh Anjing..

Hurmm satu kempen utk mmbuang stigma bagi Org Muslim dan khususnya org Melayu kononnya.. Siap bawak dalil kisah org masuk syurga kerana bagi minum kpd anjing lagi.

Membela anjing utk jaga kebun utk jaga keselamatan rumah utk mengesan barang jenayah tidaklah dilarang malah harus di dlm Islam.

Tetapi nak dijadikan sbg binatang peliharaan spt kucing ayam dll tidaklah boleh dipandang ringan krn ianya melibatkan urusan ibadat seharian.

Mana boleh saja2 bela, saja2 nak pegang. Sebab apa nak pegang? Isu apa? Nak jadikan anjing sbg apa? Mula2 pegang pastu bela ,pastu masuk dlm rumah pastu? Pastu?

Binatang mughalazah ini mcm babi jugalah mughalazahnya, lepas ni buat la kempen pulak pegang babi dgn melawat ke pasar babi lepas tu melarat ke makan babi pulak.

Ini semua ada agenda halus utk meliberal dan mempluralkan agama. Tidaklah salah pegang anjing, tapi apa sebabnya sampai buat kempen?Kenapa tak buat kempen ke masjid ke? Kempen menerima hudud ke kempen menerima konsep Kalimah Allah yg sebenarnya ke..

Inilah jarum halus yang dicucuk kpd umat Islam agar menjadi fahaman liberal dan plural.. Nnt akan ada yg kata kenapa ustaz bising isu anjing kenapa tak bising isu memegang bukan mahram tak bertudung dll, yg itu pun berkali2 dah saya tegur dan nasihat tapi dlm bab kempen anjing ni, ianya satu gerakan yg cukup halus utk menghalalkan sesuatu yg sudah diharamkan dan dimulakan dgn satu kempen secara kecil2an yg akhirnya akan merubah dan menidakkan hukum dan itulah tujuan asalnya.

Berhati2lah dgn kempen sebegini, lepas kempen arak mai anjing pulak lepas ni apa pulak? Jgn lepas ni buat kempen babi pulak dgn alasan bahawa babi skrg dah bersih dah diternak dlm aircond dah mengamalkan tahap kebersihan mematuhi piawaian antarabngsa.

Halusnya kempen anjing ini namun sayang ada segelintir umat Islam yg tidak cukup halus matahatinya utk meneliti…. -Ustaz Mohd Kazim Elias

Kredit: DI SINI

10 comments:

  1. melalui benda macam nilah umat Islam boleh dipecah-belahkan..bergaduh tegakkan fahaman masing-masing, pastu tak nak terima pandangan ulama...hrm...

    ReplyDelete
  2. Entah le, gamaknya dah xder isu sekarang...

    ReplyDelete
  3. malangnya ummat islam tak nampak dan taknak suluh dengan mata hati, atau sengaja membutakan hati, lantaklah apa nak jadi dengan islam, bukan tanggungjawab aku nak bangunkan islam, agaknya macam tu diorang fikir..jadi tak hairanlah islam dipandang lekeh dan diperlekehkan, sebab org islam sendiri yang tidak menjadi contoh baik, sebaliknya seolah sama meruntuhkan..

    ReplyDelete
  4. Sedari nabi Adam terkeluar dari syurga iblis dan bersumpah akan menggoda anak cucu adam. Inilah kita ni dah generasi entah yg keberapa bila iman senipis kulit bawang tidak dijaga dan dibaja, kena suntikan 'bodoh' dek musuh Islam mudah benar suntikan mendarah-daging dalam badan. Sedih... marah... benci semuanya ada dlm diri kita bila melihat ini semua. Apa motif nak sangat pegang tu Azie? Manalah pergi otaknya kan.. kakak geram sangat.

    Hari ini isu nak adalah hari lelaki bertumit tinggi pulak. Tak ke gila tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. otak letak kat lutut kot..tu yang saya cakap kalau betul nak buat kempen kesedaran tu, kenapa tak tolong anjing-anjing terbiar kat tepi jalan, yang kelaparan, busuk semua tu, ni yang dipegang yang comel2 tu..

      memang manusia hari ni ramai yang dah hilang pertimbangan kerana hidup tak berpandukan Al Quran..

      Delete
  5. banggalah sgt bila pgg anjing ye..anak2 remaja berwawasanlah ni...tk pyh pgglah tgok sudah..knor anjing lalu dpn mata..nak pijak bekas dia lalu pun was2..

    letih cari tanah kat bandar ni..semuanya batu bata

    ReplyDelete
    Replies
    1. anak-anak kecik diorang pun diajar pegang kan, kesiannya jadi mak camtu..

      betul tu, satu hal plak nak cari tanah nak samak balik, mana boleh tangguh2, kalau tangguh camane plak nak buat amal ibadah, ke memang tak solat tak tau la kan...

      Delete
  6. IM dah baca banyak kenyataan samada dari MAIS, penganjur program dan ustaz yang terlibat. Rasanya kita perlu adil terhadap mereka,

    Masalahnya kita ialah suka membuat komen di atas kertas tanpa merujuk kepada fakta terlebih dulu. Silap haribulan kita tanggung dosa kalaulah sebenarnya yang kita cerca itu adalah sebenarnya benda yang baik...

    ReplyDelete
  7. ini agenda halus yahudi la IM, takde maknanya benda baik!!

    ReplyDelete
  8. Kempen yg mcm xkena gaya...macam2 hal skunk ni,btw salam maal hijrah utk semua...>_<

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign