Asam Garam Kehidupan: Hari itu.

Nuffnang

Pages

19 Jul 2019

Hari itu.

 Hari di mana aku bangkit sendirian..
Hari itu tiada seurat benang pun di tubuhku..
Hari itu aku diarak beramai2 ke tempat pengadilan dalam keadaan kepala tertunduk takut..
Hari itu tiada siapa sanggup membelaku..atau aku membela org lain..
Hari itu hari nafsi2..
Hari itu dlm perjalanan maha panjang, aku sempat berselisih dengan ibuku, ayahku, suamiku anak2ku, sahabat2ku ..kami sekadar melontar sekilas pandang dengan wajah penuh kebimbangan dan...: Kembali menekur wajah ke bawah tanpa sebarang sapaan..
Hari itu hari penuh penyesalan..

Hari itu hari yg tiada pun sebarang teduhan kecuali buat yg dijanjikan..
Hari itu adalah hari perhimpunan sekian makhluk dari awal penciptaan sehingga makhluk terakhir yg sempat hidup di alam fana...semuanya bakal diadili dgn seadil2 pengadilan..
Menunggu, menunggu seolah2 tanpa batasan waktu...
Hari itu di mana aku dan kamu berada di Yaumil Mahsyar...

6 comments:

  1. Assalamualaikum kak, moga sentiasa diberikan kesihatan yang baik
    Demikianlah janji yang pasti.
    Allahumma hasibna hisaban yasiira

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum kak...ya hari tu sungguh menakutkan

    ReplyDelete
  3. Allahu....takutnya kan 😭

    ReplyDelete
  4. Hari Aku Dan kamu nafsi nafsi..
    Tiada siapa yg dapat membantu..

    Sebelum tiba Hari itu..
    Dan Masih punya kesempatan , tunaikan apa yg Kita janjikan pada Rabb Kita...

    Ya Allah berilah taufik Dan hidayah buat Kami Semua. Aamiin 🤲🏻❤️

    ReplyDelete

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign