Asam Garam Kehidupan: Meraikan Ramadhan atau....

Nuffnang

Pages

13 Jul 2013

Meraikan Ramadhan atau....

Harini baru masuk 4 Ramadhan. Seperti kebiasaanya aku akan ke pasar hari sabtu. Selalunya hari sabtu taklah ramai orang di pasar. Sebab tu aku suka pergi hari sabtu, nak pilih barangpun senang. Tapi harini di luar jangkaanku...

Naik pelik pun ada, ni nak masak untuk bukak puasa ke apa ni?Nampaknya Ramadhan adalah bulan meraikan nafsu, nafsu makan.... tak kira kat mana, kat pasar, kat bazar, yang untungnya para peniaga. Sampai akupun teringin nak meniaga bulan puasa camni, tapi aku ni bukan pandai sangat masak, takat lepas untuk keluarga sendiri je...

Mak aii! ayam yang biasa paling mahal pun rm6.80  tapi tadi sampai rm8.50!!! Tu harga kat pasar. Cuba pulak tengok kat      
kedai, dapatlah rm8 sekilo, belilah jugak sekor, si abang ada balik hari ni, kebetulan 9 Julai lepas besday dia, ingat nakla masak spesel sikit.

Apapun selamat meraikan Ramadhan buat semua, Ramadhan tetamu agung dari Allah yang sangat patut kita sambut dengan penuh rasa kehambaan, moga kita semua direzekikan rasa takut Allah dan rindu Rasul kerana rasa-rasa itulah yang patut ada pada kita sebagai seorang hamba, ameeen.

No comments:

Post a Comment

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign