Asam Garam Kehidupan: Ramadhan kiriman Tuhan.

Nuffnang

Pages

10 Jul 2013

Ramadhan kiriman Tuhan.

Nak layan tetamu biasa yang bertandang ke rumahpun aku tak mampu, inikan pula nak layan tetamu agung, mampukah aku?

Ramadhan kiriman Tuhan untukku.. 
Pandaikah aku menyambutnya? Menerimanya? Melayaninya? Beradabkah aku? Kurang ajarkah aku?

Sedih...

Ramadhan aku biasa-biasa sahaja..
Belum pernah kunikmati Ramadhan yang luar biasa...
Ramadhan bersama hati yang bercahaya..

Ramadhan ku tidak seperti mereka...
Hatiku kekal sama...
Tidak merubah apa-apa...

Tuhan...
Anugerahkanlah aku Ramadhan yang indah...
Kejahatan nafsu segera dirubah...
Kembalikan hati kepada fitrah...
Menyubur ketakutan kepada Allah...
Menambah rindu kepada Rasulullah...

Tolonglah aku Tuhan...
Kerana aku benar tidak mampu...
Tanpa campur tangan dariMu...

Nukilan Khaulah Attamimi

No comments:

Post a Comment

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign