Asam Garam Kehidupan: Punyalah sibuk.

Nuffnang

Pages

9 Feb 2015

Punyalah sibuk.

Ni nak salahkan diri sendiri ke nak salahkan Muhammad Hilman yek? Salahkan Muhammad Hilman lah, yelah..dah berulang kali ibu suruh beli 'benda alah' ni nak jahitkan masa ibu belum sibuk dulu. Tak dibeli-beli, sampailah ibu dah sibuk keje 5 hari seminggu, baru teringat nak beli, kelam-kabut ibu nak jahitkan. Tambah lagi kena jahit manual.

Elok-elok dah jahit, tengok senget plak. Bukak balik, tinggal tergantung sebab yang kat atas je ibu jahit lurus. Dah sibuk urusan lain, tinggal dulu, nanti sambung.

Sampailah malam tadi, Muhammad Hilman cerita..."ustazah tanya, sape jahit ni...?"
Masya Allah, memang terlupa sampai kesudah...

10 comments:

  1. hahahaha..
    kesian hilman..biasalah acik..,bebudak cepat lupa.. kena selalu ingatkan..susah nak ingat tulis nota ja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasalah dah omaknya pun banyak beno nak pikir, nak ingatkan setiap jam pun terlupo jugak, hi hi

      psst..hadiah dah dikirim, harap2 selamat sampai.

      Delete
  2. ahakss..yg ni mmg kelakar...mmg sibuk sngt tu jahit saparuh jalan ehehe..JM pun baru2 ni jahit lencana sekolah adik nasib baik boleh guna mesin kalau guna manual jawabnya sama kes cam kak Azie

    baru2 ni adik masuk pengakap..then byk boula lencana nak kena jahit manual..nasib baik ada adik sorang lagi minta dia tlg jahitkan sbb JM mmg malas jahit menjahit nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula pasal, kalau ada mesin jahit sonang gak, tapi takdolah nak boli mesin jahit kot sekada nak jahit lencano yo, hi hi
      akak pun cukup malas keje jahit-menjahit nih, sbb tulah tak pas2 belajar menjahit, padahal arwah mak pandai menjahit.

      Delete
  3. mmg nmpk sibuk bebenor.. hihi.
    biarlh sengget sampai hujung taun.. hehe

    ReplyDelete
  4. ha ha, tu dah melampo kalau camtu, kena fired dgn toklakilah jawabnya..

    ReplyDelete
  5. ha ha adoi kesian..nasib baik melekat lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hu hu, nasibla dapat mak sibok bebeno nih, kalau tak sibuk pun buat sibuk juga, hi hi

      Delete
  6. Bab jahit lencana ni mmg bercinta okje walaupun senang jer sebenarnya, tp mls nak angkut mesin jahit haha ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula kan, bercinta bebeno rasanya, kot dekat rumah dgn kzakie, harus kzakie jadi mangsa minta jahitkan lencana, ha ha

      Delete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign