Asam Garam Kehidupan: Ramadhan dua puluh dua.

Nuffnang

Pages

10 Jul 2015

Ramadhan dua puluh dua.

Dah akhir-akhir Ramadhan terasa agak lesu badan tu. Kalau duduk je mesti nak terlelap. Jadi nak elakkan terlelap saya gagahkan diri bangun menyapu, siram pokok bunga...tu kalau kat rumah. Kalau kat tadika, saya sibukkan diri dengan berjalan ke sana ke mari, ke depan ke belakang, dalam kelas tu nyanyi, suruh budak- budak tu baca kuat-kuat, hilangla ngantuknya.
Budak-budak ni pun pandai jugak bila dah banyak baca, baca menulis, mulalah  buat muka lembik, saya kesianlah plak bila masing- masing bagitau ..." Penatla ticer..."
Sebenarnya kami ajar puasa sekerat hari, pagi 'sahur' dulu dalam kul 9...berbuka dalam kul 4. Tapi ada yang larat puasa penuh..terpulanglah sebab mak ayahnya nak macam tu.

Tapi masa mengaji iqra saya kalah, saya selalu terlelap, memang tak tahan ngantuknya...sampai.." Ticer, saya ngaji sampai mana ni? "
Ha ha ha...pensil yang saya pegang ni pun terlepas..

No comments:

Post a Comment

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign