Asam Garam Kehidupan: Ramadhan dua puluh enam...rintihan hamba di akhir Ramadhan.

Nuffnang

Pages

13 Jul 2015

Ramadhan dua puluh enam...rintihan hamba di akhir Ramadhan.

Ramadhan siap-siap tu dah nak pergi ke? Ye...dah nak pergi. Nak pergi mana? Nak tinggal saya ke? Sedihnya...kalau kamu sedih, saya lagi sedih. Kalau Ramadhan sedih, Ramadhan tak payahla pergi. Kalau Ramadhan pergi, dari mana saya nak dapatkan kekuatan nak hadapi 11 bulan lagi ni? Saya tak mampu...saya tak percaya saya boleh hadapi nafsu tanpa Ramadhan. Kalau Ramadhan kena pergi juga, tolonglah...tolong tinggalkan sebanyak- banyaknya kekuatan untuk jadi bekalan diri saya. Saya nak dapatkan rasa-rasa yang sepatutnya ada dalam hati seorang hamba. Saya nak dapatkan kematian yang berjaya. Oh Tuhan...kalaulah bukan kerana hari raya itu untuk meraikan kemenangan orang-orang yang bertaqwa, saya taknak raya. Saya tak layak berhari raya kerana saya belum bertaqwa..saya tak sanggup nak raya. Apalah ertinya raya kalau ianya bermaksud saya kehilangan Ramadhan yang saya cintai yang saya rindui...sedangkan saya cukup tau Ramadhan hadapan belum tentu dapat saya temui...Ramadhan...ada baki beberapa hari lagi untuk kita. Kita duduklah sama-sama ye. Biar nanti banyaknya kenangan antara kita. Biar nanti bila Ramadhan dah tak ada, hati saya kekal bersama Tuhannya... Pn Khaulah Asaari.

~~~ ku mengira detik demi detik yang berlalu, terasa makin sayu untuk berpisah denganmu, tapi aku tak berdaya menahan langkahmu yang kian deras meninggalkanku sedang aku makin lelah dan payah, masih berperang dengan mazmumah yang ganas bersarang di dadaku, lalu aku mengharap agar panjang umurku untuk bersamamu lagi~~~

2 comments:

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign