Asam Garam Kehidupan: Ramadhan lima belas.

Nuffnang

Pages

3 Jul 2015

Ramadhan lima belas.

Pagi tadi tak ke sekolah. Alhamdulillah abah bole bawak bincang, abah amik cuti dan bawak Umar Zikri ke klinik sekali lagi. Kali ni amik ubat sebab sedut gas semalam tak berkesan pun. ( harap kengkawan abaikan bantal buruk Umar Zikri tu yea)
Baju pun tak bertukar, tak mandi..

Gambar si gegirl comey tu...dah termalu dia, saya suka sangat dengan budak ni sebab dia suka gelak, kena marah pun dia boleh gelak juga. Jari dia tutup parut hitam kecil kat tepi bibir tu,  saya tanya kena apa tu...jawapan dia konsisten je walaupun saya dah tanya banyak kali...katanya..." Polis tangkap Dania, pastu polis tembak..." Ha ha ha.. Tinggi betul imaginasi si kecil 4 tahun ni.

Dah separuh fasa Ramadhan kulalui...entahla...usahkan menambah amalan lahir, amalan batin pun jauh sekali..kenapalah aku ni Tuhan..tahun demi tahun Kau beri aku peluang untuk overhaul diriku di detik Ramadhan begini, tapi tahun demi tahun aku mensia-siakan peluang itu....ampunkan hambaMu ini Tuhan...

2 comments:

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign