Asam Garam Kehidupan: Syawal ke-3...manis, manisss..

Nuffnang

Pages

23 Jul 2015

Syawal ke-3...manis, manisss..

Nilah nikmatnya beraya di kampung. Orang lain tibai kuih raya, saya...rembat rambutan, ha ha.
Pokoknya rendah-rendah, capai ngan tangan je, cheh...terbayang plak makan buah dalam syurga yang buahnya boleh petik-petik macam tu aje, aduhaiii...nikmat sungguh..Alhamdulillah..
Saya kalo jumpa rambutan hilang malu. Orang dah ke dalam, saya masih kat luar, capai masuk mulut, capai masuk mulut. Sampai tuan rumah semawe bawak balik, pucuk dicita ulam mendatangla..

Anak-anak pun xcited, al maklum kat bandar mana bole nak petik-petik ngan tangan camtu, semua main rm, rm aje...

Alhamdulillah...negaraku makmur dengan rezeki yang melimpah...maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan...? Ar-Rahman.

12 comments:

  1. Mak pulak yg terlebih lebih yer...jgn mkn byk2 beb..batuk nnt...

    ReplyDelete
  2. Hi hi...mmg omak e yg terlebih xcited , ank2 sekadar mkn sebiji dua jer, omak e smp konyangla mkn buah rambut tu aje..
    Kak...salam syawal ye

    ReplyDelete
  3. Knor pun hntu rambutan juga....
    pntg tgokk..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Knorrrr, rindunya, sibuk dgn tempeyekla ni smp menyepi diri ni kan..

      Delete
  4. Selamat hari raya ye noraximah
    muah cikeddd...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya juga...maaf zahir batin yg tersah silap ye knor,, mmmuah balass..

      Delete
  5. Salam Aidilfitri Nor..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam aidil fitri juga UA...maaf zahir batin yea

      Delete
  6. sekarang musim buah, memang sedap makan rambutan bebanyak. salam aidilfitri kak. Maaf zahir batin

    ReplyDelete
  7. Salam aidil fitri juga sal, byk dpt duit raya, hi hi, mzb juga.

    ReplyDelete
  8. Kat kg okje ritu pun sama NA.....pak Jilap petik rambutan bawak balik KL....anak anak bukan makan sangat pun. So akhirnya busuk...itu pun dah separuh bagi kat mil...

    ReplyDelete
  9. Kt kg org bagi free pun tk laku, kt bdr rm3.50 juga kan.

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign