Asam Garam Kehidupan: Mana nak dapat benda nih?

Nuffnang

Pages

3 Jan 2016

Mana nak dapat benda nih?

Weyh la korang, mana nak cari benda nih? Si abang besar dok merengek mintak carikan, senang nak bawak ke asrama, jahit-jahit seluar trek dia yang selalu koyak di celah k......g tu, google punya google rupanya  alat jahit comey ni mai dari indon sana. Korang sape yang pi jenjalan ke sana tolong belikan untuk saya satu bole? Hi hi.. tapi kat Malaysia mesti ada kan, cuma tak jumpa je.

Ni dah beberapa hari kumengerjakan menjahit lencana baju sekolah kebangsaan, pastu baju sekolah agama, tiga orang anak, sorang 6 helai, cuma si abang tengah je 2 helai baju sekolah menengah. Yang jenuhnya dari dulu-dulu, menjahit pakai tangan ni, kadang tersimpul benang, eee..frust je, kena gunting, kena sambung balik, simpul mati supaya tak terbukak jahitan. Kadang plak tersenget jahitannya, kena buka jugak, macam pagi ni..haaa, ni yang stop kejap, up entri pasai nak cari mesin jahit stapler ni. Nak kena cari jugakla macam gini gayanya, tak kuasa asyik tergendala kerja lain.

14 comments:

  1. saya selalu lihat dijual di depan masjid bayan baru, penang setiap kali menunggu solat jumaat masa kerja dulu. menyesal juga sebab tak beli walaupun harganya murah jer...

    sekarang, bila seluar terkoyak, rasa malas nak buka mesin jahit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada gak mesin jahit,saya nan hado.
      Sayangnya tak beli kan?

      Delete
  2. STAPLER BOLEH MENJAHIT LBH MUDAH TU..XPERNAH TENGOK LAGI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun dengar benda ni dari abang besar saya tulah,balik dari asrama dia merengek minta belikan.

      Delete
  3. Mmg sesuai utk bdk asrama..cpt mudah.

    Tapi mmg x pnh jumpa lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya rasa utk jahit lencana camni mmg sesuai kan, kalo htr jahit kt kedai pun entah brpa kena caj.

      Delete
  4. mudah ni kalau ada benda ni Zimah tkyah buka mesin besau guna yg kecik comey ni je kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah knoor, mana nak cari ek?

      Delete
  5. Beli jerlah mesin jahit mak!. Aku beli mesin jahit singer masa aku kerja dulu, itupun installment hihi....tulah satu satu harta aku yg ada. Aku ni bukan apa, aku suka merepair seluar, kalau baju kelawar koyak senang aku nak jahit.....tulah pasalnya beli medin jahit tu..

    ReplyDelete
  6. Dulu aku ada gak mesin jahit arwah mak, tapi aku kan tak suka menjahit, aku jual la, sayang ek? Nyesal gak aku, tp benda dah takdo, nk beli pun bukan murah mak oii

    ReplyDelete
  7. Macam pernah tengok hehe..

    ReplyDelete
  8. Saya tk pernah tgk, baru tau je dari anak

    ReplyDelete
  9. akak bg kat tukang jahit baju sekolah anak2 terus lencana tu..

    ReplyDelete
  10. Ni baju sekolah beli,,bukan tempah, tulah pasal kena jahit sendiri, hi hi

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign