Asam Garam Kehidupan: Yes, yesss..

Nuffnang

Pages

29 Jan 2016

Yes, yesss..

Tak sabar dah, penat dah, letih bebeno, tak larat, tak kuasa...haa...apa lagi yang tak, tak..
Akhirnya hari ni tiba jua. Salam jumaat saiyidul ayyam korang, terutama para sahabat alamaya yang sangat ku kasihi, moga korang semua berada dalam rahmat, kasih sayang dan keampunan Allah selalu, aminnn..

Bagi orang bekojo cam den ni memang nunggu hari jumaat, sebab esok boleh cuti weyh. Penat, tak larat, tak koso dah bila sampai hari khamis, pagi jumaat segar balik, hi hi..

Tue doh, mane dok ghok nye...., wey, tue jangang sebuk nah, sebuklah hok sedak sikit dengo, otai ke, berpelangamang ke, baru ah semangak sikit, dok gitu..

Idok le kome, hari jumaat ni kan banyak kelebihannya. Maih nak sebut mana yang teringat.

1) Boleh potong kuku, ikut sunnah nabi, potong kuku hari jumaat, dapat pahala. Korang tau tak cara potong kuku yang betul? Alaaaa....takkanla tak tau.

2) Sedekah hari jumaat, bergando pahalo eh.

3) Baca surah Al Kahfi, amalkan moga kita terhindar dari fitnah dajjal. Kalau tak dapat baca penuh bacalah 10 ayat pertama dan sepuluh ayat terakhir.

4) Ada satu detik dalam hari jumaat ni, detik doa yang sangat makbul, haa...ambik kesempatan, kita minta yang elok- elok je hari ni, sepanjang hari. Tak silap yang lebih tepatnya selepas waktu asar.

5) Bagi orang lelaki dapat gi solat jumaat, mandi sunat hari jumaat, berwangi-wangian kan best tu. Rugi besar tau korang orang lelaki kalau ponteng solat jumaat, dahla seminggu sekali je, amikla peluang ni.

Ermmm, tu jelah yang teringat kat den ni ha. Esok-esok gok kalo tingak lagi baru tulih lagi.

Tq korang singgah, baca, komen. Sayang korang, in shaa Allah moga kita semua hari ini berada dalam rahmat, kasih sayang dan pengampunan Allah hendaknya, aminn.

No comments:

Post a Comment

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign