Asam Garam Kehidupan: Nak mimpi jumpa Rasulullah?

Nuffnang

Pages

28 Feb 2017

Nak mimpi jumpa Rasulullah?

Dekat rak ni boleh kata  separuh buku kepunyaan arwah mak saya. Banyak sangat, saya pun sempat baca sikit-sikit je.
Kebanyakan buku arwah mak adalah hadiah dari anak-anak murid dia kat surau yang dia mengajar. 
Dalam buku karangan al fadhil Abu Al Baqir Ad Dusuki ini saya jumpa satu kalau boleh saya katakan petua...kalau nak lihat wajah Rasulullah dalam mimpi amalkan baca 1000 kali surah Al Qadr ( Innaa an zalna ) pada hari jumaat, in shaa Allah akan bermimpi melihat wajah Rasulullah. Siapa yang tak ingin melihat wajah Rasulullah kan, jom kita amalkan dengan yakin, siapa tahu rezeki kita?  Tapi janganlah harap sekali buat pastu tak jadi, taknak buat dah. Kalau tak jadi pun kita masih beroleh pahala kan?

10 comments:

  1. Mcm sama pulak rak buku ko tu mak dgn den. Cantik tersusun buku buku tu nampaknya....Mesti rajin penghuni rumahnya...

    Terima kasih atas petua tu mak. Insyaallah. Kadang tu lepas tau ni bersungguhlah membacanya, lepas tu lupa....Hebatnya ujian istiqomah tu ek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ater kita kan kita pegi beli sesama ritu, lupo ko? Yg rajin laki aku mak, dio tengok sesapa ank2 eh menyelit buku tk tentu hala, siaplah.

      Tulah masalah eh mak, tapi org kata kalo dpt amal dlm tempoh 40 hari in shaa Allah bole istiqomah.

      Delete
    2. Ater kita kan kita pegi beli sesama ritu, lupo ko? Yg rajin laki aku mak, dio tengok sesapa ank2 eh menyelit buku tk tentu hala, siaplah.

      Tulah masalah eh mak, tapi org kata kalo dpt amal dlm tempoh 40 hari in shaa Allah bole istiqomah.

      Delete
  2. Assalamualaikum kak, moga sentiasa diberikan kesihatan yang baik. Terima kasih atas ilmu yang sangat bermanfaat. betul kata akak, siapa yang tidak teringin manatap wajah junjungan mulia...
    #Tengok rak buku tu, teringat rak buku saya. Tapi akak punya kemas tersusun. Saya punya berselerak buku, sumbat kat celah-celah ruang yang masih ada. Sama juga yang di atas meja berselerak buku-buku. Tak tahu kat mana dah nak letak..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam, trmkasih atas doanya.
      Rak buku saya camtu ada dua, satu kt tingkat atas, yg tu kat tgkt bawah, dua2 penuh buku. Cuma mgkn dek ketegasan abahnya ank2 tk berani menyepahkan buku2 tu.
      Moga kita sama2 diberi rezeki menatap wajah Rasulullah.

      Delete
  3. bestnya banyak buku, teringin juga nk bermimpi melihat wajah Rasulullah saw

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom kita sama2 amalkan amalan tu, manalah tau kan.

      Delete
  4. mesti semua nak jumpa rasulullah kak, kenalah buat amalan soleh kan

    ReplyDelete
  5. Banyak buku-buku bacaan dalam rumah... seronok boleh ralit di buatnya... InsyaAllah semua rindu nak tatap wajah Rasullullah...

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign