Asam Garam Kehidupan: 3 Ramadhan 1438H.

Nuffnang

Pages

30 May 2017

3 Ramadhan 1438H.

Abah dah bagi kata putus..big boss mehh..kita dengar dan ikut. Stay tuned bukak puasa dengan kurma dan air dulu, solat maghrib. Lepastu solat baru kita soru nasik.

Balik kerja baru jenguk muka, Umar Zikri dah mengadu si Kakak belum solat lagi, subuh pun tak solat. Nak tak nak terpaksalah pecah rahsia yang si kakak cuti tak boleh solat, tak boleh puasa.

" Oh..bb pun nak cuti jugalah, asar nanti tak nak solat.." tindak balas yang memang ku agak...

" Awak kan boy, boy mana ada cuti solat.."

Alhamdulillah.. kalau si Umar Zikri ni malas solat, Kakak dan abang ada tolong suruh dan paksa. Kalau tak jalan juga, jawabnya ibu ambik hanger la. Takde kompromi ye dalam bab-bab solat nih.

Jadi imam untuk kawan-kawan di zaman tadika, sekarang ni solatnya masih kena paksa-paksa.

12 comments:

  1. oh dah pecah rahsia kakak ye..hehehe ye lah dah umar zikri tertanya-tanya ye, kenalah pecahkan rahsia juga.

    itulah kak kadang2 suruh dengan lembut tak mahu juga bersolat, akhirnya terpaksa juga mama keluarkan hanger dan suara rimau jantan hahaha, nak taknak kena paksa jugalah, biarlah masa solat muncung adam tu boleh diikat yg penting dia buat

    ReplyDelete
  2. Terpaksalah Yan, asyik mengadu je, smp di Kakak tu masuk nyorok-nyorok dlm bilik tak kuasa kuasa dengar dia membebel.

    Betul Yan, kita cakap elok2, pelan2 dia buat tak tau je, solat main2, mmg kena jeritlah, lantaklah jiran dengar ke, yg penting tu anak kita yg jadi tggjwb kita nk jadikan dia manusia.

    ReplyDelete
  3. Iman ni dah besar pun kalau kakaknya xsolat dah bising2 ,terpaksalh gitau pekara sebenar.Lagipun kat sekolah agama dah belajar...bukan xtau pun.
    Suka tengok gambar Umar Zikri jadi imam tu Azi....semoga jadi anak soleh .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taulah kan Kak, semua pakat prihatin kalo tengok kita tak solat. Saya kata itu hadiah Allah bg kt org ppuan sbb nnt org ppuan kena mengandung, bersalin nk bagi dia faham.

      In shaa Allah aminnn, moga masin mulut akk.

      Delete
  4. Sama lah juga dgn nabil CH ni..
    Membebel baru solat..
    Tu yg abahnya selalu bawa surau senang sikit mengikut solat..

    Samalah dgn CH..
    Solat dulu baru mkn nasik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rajin je ikut gi solat kt surau, cuma Kat umh, liat je kalo disuruh.

      Senangkan, takdelah terkejar2 pastu boleh teruskan kemaskan dapur.

      Delete
  5. Kesian kakak tu, dah pecah rahsianya, hi3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terpaksa UA, tak larat nk layan Umar Zikri kecoh semcm.

      Delete
    2. Terpaksa UA, tak larat nk layan Umar Zikri kecoh semcm.

      Delete
  6. Masa kecik memang kena kerah utk jadikan rutin
    Nanti dah besar kita yg senang bila dah jadi kebiasaan

    Selamat beribadah di bulan ramadhan buat Azi dan keluarga.

    ReplyDelete
  7. Hihi...namanya pun budak mak, biasalah tu....
    Eloklah tu terangkan biar dia faham...

    ReplyDelete
  8. solat dengn kawan-kawan ni lain sikit...tak payah suruh jadinya kan

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign