Asam Garam Kehidupan: Kalau ada manfaatnya

Nuffnang

Pages

30 Jun 2013

Kalau ada manfaatnya

Saja nak kongsi, mungkin ramai yang dah tau, tapi mungkin ada yang belum pernah terfikirpun..

Hari ahad bagi saya selalunya hari bercomot-comot,berbusuk-busuk, berhangit-hangit. Kenapa?

Haaaaa... hari ni saya akan operasi semua ikan yang dah dibeli pada hari sabtu. Siang bersih-bersih, masukkan dalam bekas-bekas, selalunya untuk seminggu. Saya tak kisah kalau orang kata nanti isi ikan jadi tawar ke..

Yang penting bagi isteri dan ibu yang bekerja macam saya ni ( Walaupun saya cuma kerja 3 hari dalam seminggu ) balik kerja saya dapat masak dengan cepat dan mudah. 

Satu lagi yang saya selalu buat ialah mem'blend' siap-siap bawang, bawang putih dan cili juga untuk kegunaan seminggu. Senang nak buat sambal ke, goreng mihun ke, goreng nasi ke..

Saya gunakan cili kering sebab tak suka rasa cili boh, suamipun tak suka, lagipun rempah blend saya ni 'save' dari bahan kimia dan pengawet.

Terimakasih Ma,  Ma yang ajar ni, InsyaAllah akan diamalkan sampai bila-bila.

No comments:

Post a Comment

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign