Asam Garam Kehidupan: Anak dare ambe.

Nuffnang

Pages

5 Feb 2018

Anak dare ambe.

ẞSayang camane pun satu hari nanti korañg berdua tetap akan jadi hak orang lain. Bila dah kawen, tanggungjawab dan ketaatan korang jatuh kat suami plak, bukan pada ibu abah lagi tau. Moga korang berdua bertemu jodoh dengan insan lelaki yang soleh, bertanggungjawab, menerima korang seadanya sebab korang pun bukanlah perfect mana, masak pun belum pandai, menjahit apatah lagi, huhu..ibu pun tak pandai menjahit, tokma yang pandai menjahit tu pun tak boleh nak ajar ibu, inikan ibu yang memang tak minat Kan..eshh...melalut plak.

Kadang tu sedih juga bila terfikir sok dah tua2, semua anak dah ada kehidupan sendiri, tinggallah kami laki bini, bak pengantin, tapi pengantin tualah Kan, huhu..nak buat camane...sudah begitu lumrah kehidupan, tak boleh nak cakap apa.
Takpelah...moga kita anak beranak bersatu di Jannah pula, Amin..

11 comments:

  1. Itulah yang WP rasai sekarang. Semua anak (3 perempuan) dah duduk berjauhan.

    ReplyDelete
  2. Akak yg anak belum ada yg kawen ni pun selalu dah jadi pengantin tua...apatah lagi kalau nk keluar memang berdua saja ,seperti berulangkali waktu itu.
    Apapun kita redha je ,memang dah kitaran hidup kita...anak2 akan ada kehidupan sendiri kelak.Yang penting kita dh jln kan amanah yg diberi kan.

    ReplyDelete
  3. SUNYI JUGA TANPA SUARA ANAK2 DI SISI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab tu Saya sanggup ngajo tadika ni Kak, tiap2 Hari riuh rendah ngn budak2๐Ÿ˜

      Delete
  4. apapun kita kena redha kan kak, begitulah kitaran hidup kita ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sangat mama Yan, dah gitu sunnatullah..

      Delete
  5. Alorrr tiba2 buat entri sedih, sobsobsob..

    Itulah hakikatnya NA, mudah2an anak2 ketemu jodoh terbaik, aamiin..

    ReplyDelete
  6. Sedey weyh, anak dah balik kolej, takde teman gaduh2 ni, huhu. Tu baru dia balik kolej, sok dia balik sesekala bila dah kawen sok, lagi sedey agaknya
    Huhu

    ReplyDelete
  7. Ala sedih pulak Kak... Tapi itulah aturannya. Hidup ni sementara je, semuanya pinjaman dari Yang Maha Esa.
    Sampai masa, bukan depa je tinggalkan kita, kita pun akan tinggalkan juga depa huhu...

    ReplyDelete
  8. sedih pulak baca entri ni sob...sob..

    ReplyDelete

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign