Asam Garam Kehidupan: Dunia saya sekarang.

Nuffnang

Pages

21 Mar 2019

Dunia saya sekarang.

Saya dan budak2 memang tak boleh dipisahkan, dari muda remaja sampailah nak jadi nenek dah ni, haha..coming soon ye dok, yelah anak pompuan sulung pun dah masuk 22 tahun kan, lambat cepat, harap2 cepat..dia pun akan kawen kan.😀

Alhamdulillah lepas je benti kerja awal tahun ni, terus dapat budak2 ni. Budak2 ngaji. Ada dalam 35 ke lebih camtulah, oklah..taklah boring sangat duduk rumah, terhibur hati dengan keletah bebudak ni. Awal2 dulu malu2 memasing, sekarang ni riuh rendah celotehnya.

Bila awal bulan tu, saya belilah kudap2 packing2 bagi kat dorang, kadang tu buat aiskrim malaysia tu, seronoklah memasing. Saya pun seronok sebab hari2 rumah saya didatangi tetamu2 kecil ahli syurga ni, ustaz kata rumah yang selalu didatangi tetamu tu berkat, aminn..

Sekarang ni dah makin maleh nak tulis, apalagi nak tulis panjang2, so sampai sini dululah ek.
Ni bebudak yang datang pukul 11 sebaik balik dari sekolah agama terus singgah ngaji, yang pagi ni ada dalam 19 orang, yang ni dah habis ngaji tunggu van datang semula.

10 comments:

  1. samalah kak saya pun seronok budak2 datang rumah rasa meriah je masa dorang datang mengaji tu, saya pun sediakan juga jajan untuk anak2 nih saja suka2 tengok dorang gembira bila kita bagi sesuatu, tapi saya takdelah hari2, bila dapat gaji saya beli sebagai hadiah sebab dorang datang mengaji

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, ramai yg mengaji..seronok tengok telatah kanak2..comel..

    ReplyDelete
  3. Ramai tu 35 org ....meriah sungguh tu Azi...memang kehidupan Azi sentiasa dgn bebudak lah ni.Kat tempat akak ni dah xramai bebudak ,kalau ada yg dekat2 ni pun dh melangkah remaja...nak dtg rumah jiran2 pun payah walaupun raya...

    ReplyDelete
  4. Ramainya anak murid akak, dah cukup satu kelas tu alhamdulillah
    Memang meriah sungguh tu

    ReplyDelete
  5. ramainya budak-budak datang mengaji. bertambah murah rezeki.
    Aaminn.....

    ReplyDelete
  6. mengajar mengaji? alhamdulillah..

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah
    tugas yang mulia dan penuh keberkatan.

    ReplyDelete
  8. Best jugakkan mak.... masa senggang buat amal akhirat mcm tu. Janji tak payah bagi makan tgh hari, maleh wei nak masak hahahha

    ReplyDelete
  9. alahai comelnya. seronok jugak tu kanak2 ni datang mengaji. meriah dan terisi juga hari2nya kan.. lepas tu gelagat diorang lagi hehe..

    ReplyDelete
  10. Jika dekat, mau akak hantar si Alya mengaji sama

    ReplyDelete

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign