Asam Garam Kehidupan: Apakah perbuatan isteri yang menyamai dosa berzina?

Nuffnang

Pages

1 Mar 2015

Apakah perbuatan isteri yang menyamai dosa berzina?



Kaum wanita..berhati-hatilah..


Nabi SAW bersabda: " Siapa saja seorang wanita yang memakai wangi-wangian kemudian keluar lalu melewati sesuatu kaum, dengan tujuan agar dapat mencium bau harumnya, maka ia berdosa seperti dosa berzina dan setiap mata yang memandangnya juga berdosa seperti dosa berzina."

Nabi SAW bersabda: " Aku pernah melihat di dalam syurga lalu aku melihat yang terbanyak ahli syurga ialah orang fakir dan aku juga melihat di dalam neraka lalu melihat yang terbanyak ahli neraka ialah kaum waniata. Demikain itu kerana kurang baktinya kepada Allah dan kepada suami mereka serta kebanyakan mereka menghias diri seindah-indahnya ( berlebihan bila hendak keluar rumah )

Ramai kita tahu perkara ni, tapi ambil mudah. Tak nafikan, kita ni kaum wanita memang suka wangi-wangian, sanggup simpan duit nak beli perfume idaman jenama terkenal, spray kasi wangi masa nak pi kerja....awasss, ingat hadis nabi kat atas tu yek.

Satu lagi..nak pi kerja punyalah wangi,  cantik, mengancam, terancam, macam-macam...tapi bila kat rumah, Masya Allah..kelawar, kelawar dan kelawar je, dan kelawar itulah juga..hi hi..saya memang suka pakai baju kelawar, senang, ringkas, sarung terus masuk, kalau tersarung depan ke belakang keluar tangan dari lengan baju pusingkan leher baju ke depan je..memang mudah, nasib baik tak kena tegur lagi setakat nih, tapi tak taula dalam hati dia camane..tapi ada la juga baju lain, bila pakai anak tegur, " EE, ibu pakai baju seksi." Saya kata..ibu panasla, mana ada pakai baju seksi..Hrmmm..pantang nampak ibu pakai lain sikit.

Moga ada manfaatnya..nak pi masak plak nih.

7 comments:

  1. assalam ,salam perkenalan...tajuk yang menarik perhatian kakak untuk terus membaca...moga jadi panduan dalam kehidupan kita sebagai wanita.

    ReplyDelete
  2. ni perkara biasa dah azimah org tau, tpi bt tak tau... sedihkn...

    ReplyDelete
  3. Rata-rata tau hal ni ..namun itulah kan...akk juga memiliki haruman2..sekadar utk keselesaan diri sendiri...tidak berlebih-lebih..terutama di khalayak...

    ReplyDelete
  4. Wsalam kak saniah, knor dan k eye-nee, sahabat alamaya ku yg in shaa Allah tgh struggle nk jadi isteri solehah...mmg kebanyakan dari kita tau dah perkara nih, cuma ambik mudah, pandang ringan, padahal Hukumnya berat

    ReplyDelete
  5. Kakak kalau nak tidur suka berkelawar Azi. Tapi kalau di rumah suka pakai maxi lengan pendik org dtg tinggal sarung tuduh labuh senang. Mana nampak dah kan...

    Banyak maxi simple dan labuh sekarang ni. Tak panas dan mudah kalau ada org atau nak buang sampah tinggal sarung tudung labuh aje...

    ReplyDelete
  6. aha...good sharing..leh di jadikan panduan

    ReplyDelete
  7. Baju kelawar saya cuma ada sehelai je, itupun cuak nak memakainya sebab hb tak minat tengok saya pakai.. hehehe.. tapi sesekali saya pakai jugak.. ;)

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign