Asam Garam Kehidupan: Buah pelam ma.

Nuffnang

Pages

4 Jul 2016

Buah pelam ma.

Tuan yang menanamnya dah lama pergi. Pokok pelam yang ditanam berbuah lebat, manisnya dikongsi bersama penduduk kampung. Moga jariahnya sampai kepada arwah ma di sana. Catatan Ramadhan 29, di rumah Ma saya.
Ni si abang besar yang tak pernah panjat pokok.
Kena cabar dengan ibu, naik gak akhirnya tolong
petik buah pelam arwah tok ma.
Nilah hasilnya untuk hari ni. Isinya berbau harum
warna kuning, merecik air liur, tak sabar tunggu
waktu berbuka nih.

12 comments:

  1. Buat jeruk sdppppp ni..nak sikit

    Selamat hari raya maaf zahir dan batin

    ReplyDelete
  2. Takdo joruk do, dah tuo, tggu masak yo, hihi..mehla sini😃😃.

    Salam syawal buat knor sekeluarga, mzb.

    ReplyDelete
  3. Takdo joruk do, dah tuo, tggu masak yo, hihi..mehla sini😃😃.

    Salam syawal buat knor sekeluarga, mzb.

    ReplyDelete
  4. Sedapnyer buah pelam ni.....terliur kite

    ReplyDelete
  5. Hihi,, kalo dekat bole je bagi

    ReplyDelete
  6. Hihi,, kalo dekat bole je bagi

    ReplyDelete
  7. banyak buahnya tu kak sedap tu dimakan dengan sambal kicap

    ReplyDelete
  8. Banyak entri ko mak....ke aku dah lana tak ke sini ek hihi...

    Untung arwah ma ko kat sana mengalir pahala eh....

    ReplyDelete
  9. Banyak entri ko mak....ke aku dah lana tak ke sini ek hihi...

    Untung arwah ma ko kat sana mengalir pahala eh....

    ReplyDelete
  10. aida dpt byk pelam kat umah mak sedara.
    ada kat umah.
    jenuh anak2 makan :)

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign