Asam Garam Kehidupan: Sakit ati betul lalat nih.

Nuffnang

Pages

5 Mar 2017

Sakit ati betul lalat nih.

Aritu kan den bagi petua mop, lap lantai ke, meja ke guna cuka boleh halau lalat. Aihhh..tak kose betullah. Habis bau cuka datang balik dia berseriong ngurung meja makan. Sampai naik melekit lantai rumah tu den tuang terus cuka tu ke lantai pastu mop, hah amik kau. Eshhh...makin galak datangnya. Kita tengah duduk-duduk update blog dia berterbangan plak hinggap kat hidung, kat kepala. Tampo-tampo bukan lalat yang kena, kepala den yang sakit kena tampo tangan sendiri.

Dah guane baru teringat bila anak sebut rumah jiran sebelah beli kertas gam lalat tuh. Haa, nampak..bukan rumah den je kena serang lalat. Entah bilalah masalah lalat ni nak selesai. Ermmm, nampaknya selagi tanah belakang rumah kitorang yang jadi tapak bahan buangan pembinaan tu tak settle, nampaknya selagi tulah kami kena hadap masalah lalat nih.

Nampak tu, banyakkan.
50 posen sekeping.

18 comments:

  1. Assalamualaikum kak, moga sentisa diberikan kesihatan yang baik..
    Rumah saya pun kalau dah banyak sangat lalat, guna kertas gam macam tu jugak. paling mengganggu kalu sedang berehat, lalat mai hinggap atas hidung, muka...serabut sungguh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu yg tampo muka sendiri tu, geramkan lalat, tapi lalat tk kena, muka yg sakit, huhu.

      Delete
  2. Bab hinggap kat hidung time nak lelap mata tu memang bengang betul... siap jalan-jalan lagi... saya kalau geram ambik penyapu dan pukul sekor-sekor... hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pukul ngn penyapu lidi ek, gigih sgt tu. Tapi dh geram, bantai smp berkecai lalat, haha

      Delete
  3. Memang stress laa kalau lalat datang serang rumah. kita halau pun dia boleh buat rilex je terbang2. Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pastu siap bunyi bzzz bzzz, geram sungguh kan.

      Delete
  4. bab lalat ni memang stress la especially kalau dia duk terbang dekat kita haha nanti orang salahkan kita yang tak mandi pulak. puas hati juga tengok dia banyak2 atas pelekat tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah kan, nnt oeg pikir kita tak mandi plak, padahal habis setengah botol dah sabun kan, hihi

      Delete
  5. Betullah Azi ,dah ilang bau cuka lalat dan semut datang balik .Tempat akak ni semut yang banyak...tapi dgn cara lap dgn cuka ni dpt mengurangkan sikit.
    Akak kalau lalat ni memang gunakan pelekat ,kalau setakat tepuk2 ni memang tak jalan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya kak, tu yg saya geram, bantai tuang je cuka atas lantai pastu mop, smp melekit ank2 bising bau masam, eh..tetiba elok je terbang2 mcm ejek kta plak, sakit ati dibuatnya.

      Delete
  6. stress betullah kalau lalat banyak macam ni kan kak, moga masalah lalat ini cepat berlalu lah kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uihh, mmg stress, tengok dia menghitam je atas lantai, geram tengokkan

      Delete
  7. Kalau dkt dgn tempat sampah dan ternakan ayam..
    memang tak boleh lari dari masalah ini..
    naik geram dibuatnya..
    nak menyuap makan ..
    takut dia pun masuk mulut sama..

    hahhaha..
    nasib laah.. topuk-topuk kepalo sendiri yg sakik yo tin mah..

    p/s terima kasih follow ye :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg lbh sakit ati tu, kita hidang makan dia pun menyerbu dtg, jenuh nk makan sambil mengipas nk halau dia. Dahla twrbang laju, pastu dtg balik, aihh..geram betul dibuatnya.
      P/s kasih diterima;)

      Delete
  8. PH pantang kalau nampak lalat. Geram sunggoh! Kadang2 kat restoran pun ada, tak senang nak makan sebab dia dok legar kat lauk :(

    ReplyDelete
  9. Saya kalo ada lalat kt restoran tu, saya angkat kakila, kansel oder.

    ReplyDelete
  10. Geram dengan lalat kat rumah.
    Jangan geram pada Wak Tiga Lalat sudahlah.

    ReplyDelete
  11. Oh hoho, tidak, wak tiga lalat tu, kenal tapi blm jadi geng.

    ReplyDelete

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign