Asam Garam Kehidupan: yearghhhh..meloyakan..

Nuffnang

Pages

16 Jul 2014

yearghhhh..meloyakan..

Semalam kecoh di facebook berikutan gambar keadaan kilang yang kotor. Sebaliknya, mengikut tinjauan dari pihak sinar harian, isu tersebut bukan baru malah sudahpun sebulan yang lalu. 











Maklum balas yang diterima daripada Jabatan Agama Islam Perak (Jaipk) mengesahkan kilang yang dimaksudkan sudah diambil tindakan. 

Operasi ke atas kilang terbabit dijalankan pada 12 Jun yang lalu melibatkan Jaipk, Majlis Bandaraya Ipoh (MBI), Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). 

“Hasil pemeriksaan, kita mendapati kilang ini menggunakan logo Halal tanpa perakuan Jaipk malah sijil halal yang dimiliki tidak diperbaharui selama dua tahun. 

“Sebanyak tiga lori roti disita dalam operasi itu. Syarikat terbabit didapati melakukan kesalahan di bawah Perintah Perihal Dagangan (Perakuan dan Penandaan Halal) 2011 yang boleh dikenakan denda sehingga RM 250,000. 

http://penpatah.blogspot.com/2014/07/8-gambar-kilang-roti-sunshine-di-ipoh.html

4 comments:

  1. salam ramadhan yang ke 18. datang jalan2 dari blog MiaLiana.Dia kan pesyen kumpul link blog blogger2 lain.memudahkan kita untuk terus blogwalking blog org lain ;-)..saja ja mai singgah baca entry terbaru blog ini.. Senang2 mai la blog Montana nooo ;-) semoga terus success ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada singgah juga, cuma kalau citer pasal bintang filem tamil tu idokla minat nak membacanya...:)

      Delete
  2. Adoiiiii..kotornya...jijik...
    Memang kena beli roti2 dari jenama yg dah terkenal dan ada nama besar..sebab mereka akan jaga standard mereka betul2

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak cari roti buatan bumiputera entah bila ada:(

      Delete

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign