Asam Garam Kehidupan: Bila ko tengah bertazkirah.. Tetiba..

Nuffnang

Pages

24 Sept 2018

Bila ko tengah bertazkirah.. Tetiba..

Dinding tadika dah bercat baru.
Alhamdulillah, suasana baru.  Dinding2 comot sebelum ni dengan contengan2 kreatif bebudak tak nampak sudah.  Dan semestinya as a ticer kenalah aku memberi 1001 satu amanat dan ancaman2 supaya mereka tidak lagi mengekspresisenikan dinding tadika. Jangan tak sangka,  dorang ni kalau jumpa mata pensil yang patah kat lantai  boleh dikutip dan siaplah ko,  dinding jadi mangsa sedar2 dah berawan larat sana sini.  Jadinya aku pun pot pet2 berbuih2 mulut,  berserta dengan beribu2 nasihat, penuh perasaan, tinggi naik nada suara,  antaranya aku kata..." Jangan conteng,  tu ada cctv,  kalo ticer nampak ada conteng,  ticer tengok cctv,  ticer nampak sape yang buat,  ticer terus panggil polis,  biar kena bawak kat balai polis" sambil tunjuk muka serius.  Macam paham,  angguk2.  Pastu aku cakap lagi.. " Memang ticer tak boleh nampak semua yang kamu buat,  tapi siapa yang boleh nampak apa saja yang kita buat,  walaupun kita buat kat dalam gelap ke,  kat tempat yang takde orang ke? " so masing2 jawab.. "Allah.. " dan panjang lagilah tazkirah ku.. Tetiba... 

"ticer... 3+3 jadi 6 kan"




Aku macam....what happen... Potong stim betui.. 
Ini rupa dinding sebelum bercat baru,  lukisan2 bermotif pendidikan kebanyakkannya aku lukis sendiri. 
Ini anak2 murid pemulihan bawah pemantauan aku,  ada 7 orang.  Mereka ni belum lancar membaca,  sedangkan ada lebih kurang 2 bulan je lagi nak habis sekolah dan nak masuk darjah 1. Tolongla doakan aku success dengan dorang ni.  Sebagaimana makpak dorang risau aku lagi risau sebab takut dorang ketinggalan pelajaran kat sekolah rendah nanti. 

5 comments:

  1. Budak tu berfikiran di luar kotak.

    ReplyDelete
  2. Redha jelah bila dinding terconteng, maklumlah anak2 ribena amat kreatif. 🤗

    ReplyDelete
  3. Yang kat rumah ni bukan takat conteng Kak, plastesin tu pun dia tenyeh kat dinding :( tepuk dahi Walid dia :D

    Moga dipermudahkan urusan akak mengajar anak2 tu semua. Moga terang hati semuanya aamiin.

    ReplyDelete
  4. hahaha siap nak panggil polis tu kak, ehhh sedap2 tazkirah ada pulak tanya soklan math ye..comel sangat tu.

    Moga dipermudahkan anak2 ini untuk membaca, adelya pun tak boleh membaca lagi ni saya pun risau jugaklah ni

    ReplyDelete

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign