Asam Garam Kehidupan: Bila sampai janji Allah

Nuffnang

Pages

3 Feb 2019

Bila sampai janji Allah

Betul kita harus mencemburui orang2 yang dicintai Allah. Supaya kita pun termotivasi untuk membuat sebanyak2 kebaikan dalam merebut cintaNya.

Mudah sangat urusannya. Sedang berehat sementara menunggu waktu zohor setelah membuat kerja2 renovation surau taman kami, tiba2 dia terkena serangan jantung, jatuh dan meninggal..

Saya adalah sempat sekali melihat arwah ni sedang membuat renovation tu, saya ikut kelas ngaji di surau tu, kira2 dua minggu lepas, sempat juga dia bertegur sapa dengan suami saya yang datang amik saya kat surau sebab nak lansung bergerak ke pasar beli barang dapur lepas ngaji tu. Yang saya tengok kerja2 renovation tu masih berjalan sehingga hari ni, belum selesai lagi..yelah..kerja2 sukarela ni berapa keratl sangatlah yang sempat datang..

Arwah ni pun baru kematian isteri pertengahan tahun lepas akibat kanser. Yelah..dah janjinya macam tu..
Kita yang tinggal ni pun dalam perjalanan menuju ke sana, antara cepat dengan lambat kita pun tak tahu..semoga kita pun mendapat kematian yang diredhai..

6 comments:

  1. innalillah. kita yang hidup ni kena buat persediaan yg mencukupi untuk ke sana pula hmmm.

    ReplyDelete
  2. INNALILLAH TAKZIAH KPD KELUARGANYA

    ReplyDelete
  3. Meninggal mengejut.
    Kematian takkan lewat sesaat pun.

    ReplyDelete
  4. Allahuakbar..pasti baik orangnya. semoga syurga buatnya inshaAllah amin..

    ReplyDelete
  5. Innalillah, salam takziah

    ReplyDelete

Baju Muslimah

Asam Garam Kehidupan Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign